Elevaktiviteter

air:bit
Videregående Teknologi, ProgrammeringSkolefag: Fysikk 1, Fysikk 2, Informasjonsteknologi 1, Informasjonsteknologi 2, Teknologi og forskningslære X, Teknologi og forskningslære 1, Teknologi og forskningslære 2

Andøya Mission Control – Oppdrag Mars
Videregående Fysikk, Geofag, Teknologi, Matematikk, ProgrammeringSkolefag: Ideer og praktisk forskning, Fysikk 1, Geofag X, Informasjonsteknologi 1, Informasjonsteknologi 2, Matematikk VGS, Naturfag VG1, Teknologi og design, Teknologi og forskningslære X, Yrkesfag

Andøya Mission Control – Oppdrag solstorm
Videregående, Ungdomstrinnet Fysikk, Geofag, Teknologi, Matematikk, ProgrammeringSkolefag: Naturfag VG1, Naturfag grunnskole, Yrkesfag, Utdanningsvalg

ARDUINO - Mikrokontroller + C-programmering
Videregående Fysikk, Teknologi, ProgrammeringSkolefag: Informasjonsteknologi 1, Teknologi og forskningslære X, Teknologi og forskningslære 1

Arktisk økologi og klimaendringer i nord
Ungdomstrinnet, Grunnskolen BiologiSkolefag: Naturfag VG1, Naturfag grunnskole

Augmented Reality Sandbox - land og vann
Videregående, Ungdomstrinnet GeofagSkolefag: Geofag X, Geofag 1, Geofag 2, Naturfag grunnskole, Natur, miljø og friluftsliv, Utdanningsvalg

Bestemmelse av C-vitamin konsentrasjon ved hjelp av titrering
Videregående KjemiSkolefag: Kjemi 1, Kjemi 2, Naturfag VG1

Bestill en programmerer
Videregående, Ungdomstrinnet Matematikk, ProgrammeringSkolefag: Informasjonsteknologi 1, Informasjonsteknologi 2, Matematikk VGS, Matematikk grunnskole, Naturfag VG1

Bli med på et virtuelt tokt med forskningsskipet ‘Kronprins Haakon’, og analysèr ekte forskningsdata
Videregående, Ungdomstrinnet Biologi, Geofag, TeknologiSkolefag: Biologi 1, Geofag 1, Geofag 2, Naturfag VG1, Teknologi og forskningslære 1, Teknologi og forskningslære 2, Utdanningsvalg

Den grønne evolusjonen
Videregående, Ungdomstrinnet BiologiSkolefag: Biologi 1, Biologi 2, Naturfag VG1, Naturfag grunnskole

DNA teknologi – analyse av Lambda DNA
Videregående Biologi, KjemiSkolefag: Biologi 2, Kjemi 2, Naturfag VG1

Drivhuseffekt og stråling fra verdensrommet
Videregående, Ungdomstrinnet FysikkSkolefag: Fysikk 1, Naturfag VG1, Naturfag grunnskole

Dronehinderløype – lær å programmere små droner
Videregående, Ungdomstrinnet Teknologi, ProgrammeringSkolefag: Informasjonsteknologi 1, Informasjonsteknologi 2, Teknologi og forskningslære X, Teknologi og forskningslære 1, Teknologi og forskningslære 2, Yrkesfag

Eksperimenter med krekling – klimaendring, populasjonsdynamikk og biologisk mangfold
Videregående, Ungdomstrinnet, Grunnskolen BiologiSkolefag: Biologi 1, Biologi 2, Ideer og praktisk forskning, Naturfag VG1, Naturfag grunnskole, Natur, miljø og friluftsliv

ENT3R - Leksehjelp
Videregående, Ungdomstrinnet Fysikk, MatematikkSkolefag: Fysikk 1, Fysikk 2, Kjemi 1, Kjemi 2, Matematikk VGS, Matematikk grunnskole, Naturfag grunnskole

Fornybar energi: Solenergi
Videregående, Ungdomstrinnet FysikkSkolefag: Fysikk 1, Matematikk grunnskole
.jpg)

Hvorfor trenger Norge kjemikere?
Videregående, Ungdomstrinnet KjemiSkolefag: Ideer og praktisk forskning, Kjemi 1, Kjemi 2, Naturfag VG1, Naturfag grunnskole, Yrkesfag, Utdanningsvalg

I fjæra – artsbestemmelse, mangfold, og tilpasning til leveområdet
Videregående, Ungdomstrinnet BiologiSkolefag: Biologi 1, Biologi 2, Naturfag VG1, Naturfag grunnskole, Natur, miljø og friluftsliv

Informasjon om studietilbud innenfor realfag
Videregående, Ungdomstrinnet Biologi, Fysikk, Geofag, Teknologi, Kjemi, MatematikkSkolefag: Utdanningsvalg

Lag din egen lampe
Videregående, Ungdomstrinnet TeknologiSkolefag: Teknologi og design, Teknologi og forskningslære X, Teknologi og forskningslære 1, Yrkesfag
Lek med en ikke-newtonsk væske og reflekter over naturvitenskapelige arbeids- og tenkemåter
Ungdomstrinnet FysikkSkolefag: Naturfag grunnskole

Lær å lage dataspill
Videregående, Ungdomstrinnet Teknologi, ProgrammeringSkolefag: Informasjonsteknologi 1, Yrkesfag


Mål hårtykkelse med laser og lær om bølger
Videregående FysikkSkolefag: Fysikk 1, Fysikk 2, Naturfag VG1, Teknologi og forskningslære 1, Teknologi og forskningslære 2

Nanoteknologi
Videregående, Ungdomstrinnet Teknologi, KjemiSkolefag: Kjemi 2, Teknologi og forskningslære X, Teknologi og forskningslære 1, Teknologi og forskningslære 2

Organiske batterier - Kan framtidens batterier være miljøvennlige?
Videregående, Ungdomstrinnet Fysikk, KjemiSkolefag: Fysikk 1, Kjemi 1, Kjemi 2, Naturfag VG1, Naturfag grunnskole, Yrkesfag

Sannsynlighet - lek med kortspillet Black Jack
Videregående, Ungdomstrinnet, Grunnskolen MatematikkSkolefag: Matematikk VGS, Matematikk grunnskole, Naturfag VG1


Scratch programmering
Ungdomstrinnet, Grunnskolen Matematikk, ProgrammeringSkolefag: Ideer og praktisk forskning, Matematikk grunnskole, Teknologi og design
Skipssimulator
Videregående, Ungdomstrinnet, Grunnskolen TeknologiSkolefag: Yrkesfag, Utdanningsvalg


Syntese og omkrystallisering av acetylsalisylsyre (aspirin)
Videregående KjemiSkolefag: Kjemi 1, Kjemi 2, Teknologi og forskningslære 1, Teknologi og forskningslære 2

Teknologi, vitenskap og samfunn?
Videregående Biologi, Fysikk, Teknologi, Kjemi, Matematikk, ProgrammeringSkolefag: Biologi 1, Biologi 2, Fysikk 1, Fysikk 2, Informasjonsteknologi 1, Informasjonsteknologi 2, Kjemi 1, Kjemi 2, Matematikk VGS, Naturfag VG1, Teknologi og forskningslære 1, Teknologi og forskningslære 2

Utforsk hvordan jordens rotasjon påvirker atmosfæren og havet
Videregående Fysikk, GeofagSkolefag: Geofag 1, Geofag 2


Utforsk nordlysets gåter gjennom AR og programmering
Videregående, Ungdomstrinnet Fysikk, Teknologi, Matematikk, ProgrammeringSkolefag: Naturfag VG1, Naturfag grunnskole