for saksbehandlere og ledere

6. Bestill

Formell bestilling skal skje ved bruk av Innkjøpsordre. Bestilling håndteres av Innkjøper på kjøpende enhet.

Overlevering av kontrakt til kjøpende enhet

Når kontrakten er signert vil anskaffelsesrådgiver oversende informasjon om anskaffelsen til Innkjøper ved kjøpende enhet. Etter at overlevering av kontrakten har skjedd, anses anskaffelsesprosessen som avsluttet fra Innkjøpstjenestens side. Videre oppfølging ivaretas av fakultetet/enheten. Her finner du rutine for avtaleoppfølging.

For større anskaffelser kan det avtales et eget kontraktoverleveringsmøte.

Sist endret: 07.05.2024

Formell bestilling

Innkjøper ved kjøpende enhet oppretter en Innkjøpsordre og oversender denne til leverandør. Det kan avtales at behovshaver selv oversender denne.

Her finner du innkjøperne på din enhet.

Sist endret: 07.05.2024

Leveranse, testing og godkjenning

Kjøpende enhet skal ivareta fysisk mottak av leveransen, og sørge for at installasjon, testing og godkjenning utføres i henhold til kontrakten. Enheten er også ansvarlig for å melde eventuelle reklamasjoner til leverandør. Fakultetet har også ansvar for å behandle faktura knyttet til leveransen, og se til at det foretast riktig betaling, til riktig tid.

Sist endret: 12.04.2024
6. Bestill