6. Bestill
Formell bestilling skal skje ved bruk av Innkjøpsordre. Bestilling håndteres av Innkjøper på kjøpende enhet.
Overlevering av kontrakt til kjøpende enhet
Når avtalen er signert vil anskaffelsesrådgiver oversende informasjon om avtalen til Innkjøper ved kjøpende enhet. Etter at overlevering av avtalen har skjedd, anses anskaffelsesprosessen som avsluttet hos Seksjon for innkjøp. Oppfølging av avtalen ivaretas av fakultetet/enheten.
For overlevering og oppfølging av rammeavtaler, vises det til egen side om avtaleoppfølging.
Formell bestilling
Innkjøper ved kjøpende enhet oppretter en Innkjøpsordre og oversender denne til leverandør. Det kan avtales at behovshaver selv oversender denne.
Her finner du innkjøperne på din enhet.
Leveranse, testing og godkjenning
Kjøpende enhet skal ivareta fysisk mottak av leveransen, og sørge for at installasjon, testing og godkjenning utføres i henhold til kontrakten. Enheten er også ansvarlig for å melde eventuelle reklamasjoner til leverandør. Fakultetet har også ansvar for å behandle faktura knyttet til leveransen, og se til at det foretast riktig betaling, til riktig tid.