Rekruttering av ansatte

7. Tilbud/avtale

Når tilsettingsutvalg/ansettelsesrådet har vedtatt en ansettelse vil rekrutteringstjenesten følge opp videre prosess, i samarbeid med enheten. 

Rekrutteringstjenesten har ansvar for å

  • utforme tilbud og sørge for godkjenningsmyndighet ved enheten signerer
  • sende tilbud til kandidat
  • ha løpende dialog med enheten ved behov for avklaringer
  • koordinere eventuelle lønnsforhandlinger
  • følge opp kandidater fra land utenfor EU/EØS i søknad om opphold, oppholdstillatelse må være dokumentert før utforming av arbeidsavtale
  • utforme arbeidsavtale og sørge for at godkjenningsmyndighet ved enheten signerer
  • sende arbeidsavtale til kandidat, og følge opp at kandidat signerer avtalen
  • opprette personalmappe for kandidaten, og arkivere søknad med vedlegg og signert arbeidsavtale
  • informere andre søkere om at stillingen er besatt
Sist endret: 21.11.2024

Enheten har ansvar for å

  • avklare lønnstilbud med fakultetsadministrasjon (hvis ikke gjort på innstillingstidspunktet)
  • avklare mulighet for nye lønnstilbud eller endring i betingelser hvis kandidat stiller lønnskrav eller andre krav
  • svare på spørsmål fra kandidat i forbindelse med vurdering av tilbud
  • avklare tiltredelsesdato når kandidat har takket ja. Vi oppfordrer enheten til å kontakte kandidaten for denne avklaringen, og for å kunne svare på eventuelle andre spørsmål som kandidaten har
  • hvis aktuelt, vurdere i hvor stor grad kandidaten skal ha tilstedeværelsesplikt på campus. Hvis kandidat skal jobbe delvis hjemmefra eller fra utlandet, må det inngås en fjernarbeidsavtale. Du kan finne mer informasjon om fjernarbeid her. 
  • informere Rekrutteringstjenesten snarest om avklaringer som er gjort
  • ta imot den ansatte og sørge for at kontor, nøkler og tilganger er klargjort

 Vi oppfordrer enheten til å informere kandidater som har blitt intervjuet om status for prosess fram til at en kandidat har takket ja, spesielt hvis prosess drøyer ut i tid.

Sist endret: 20.01.2025
7. Tilbud/avtale