7. Tilbud/avtale
Rekrutteringstjenestens og enhetens ansvar ved utarbeidelse av tilbud og arbeidsavtaleNår tilsettingsutvalg/ansettelsesrådet har vedtatt en ansettelse vil rekrutteringstjenesten følge opp videre prosess, i samarbeid med enheten.
Rekrutteringstjenesten har ansvar for å
- utforme tilbud og sørge for godkjenningsmyndighet ved enheten signerer
- sende tilbud til kandidat
- ha løpende dialog med enheten ved behov for avklaringer
- koordinere eventuelle lønnsforhandlinger
- følge opp kandidater fra land utenfor EU/EØS i søknad om opphold, oppholdstillatelse må være dokumentert før utforming av arbeidsavtale
- utforme arbeidsavtale og sørge for at godkjenningsmyndighet ved enheten signerer
- sende arbeidsavtale til kandidat, og følge opp at kandidat signerer avtalen
- opprette personalmappe for kandidaten, og arkivere søknad med vedlegg og signert arbeidsavtale
- informere andre søkere om at stillingen er besatt.
Enheten har ansvar for å
- avklare lønnstilbud med fakultetsadministrasjon (hvis ikke gjort på innstillingstidspunktet)
- avklare mulighet for nye lønnstilbud eller endring i betingelser hvis kandidat stiller lønnskrav eller andre krav
- svare på spørsmål fra kandidat i forbindelse med vurdering av tilbud
- avklare tiltredelsesdato når kandidat har takket ja. Vi oppfordrer enheten til å kontakte kandidaten for denne avklaringen, og for å kunne svare på eventuelle andre spørsmål som kandidaten har
- informere Rekrutteringstjenesten snarest om avklaringer som er gjort
- ta imot den ansatte og sørge for at kontor, nøkler og tilganger er klargjort.
Vi oppfordrer enheten til å informere kandidater som har blitt intervjuet om status for prosess fram til at en kandidat har takket ja, spesielt hvis prosess drøyer ut i tid.