Bilde av Flatebø, Solveig
Foto: Jonatan Ottesen

Solveig Flatebø


Stipendiat

Stillingsbeskrivelse

Solveig Flatebø er stipendiat ved Institutt for psykologi ved det helsevitenskapelige fakultetet. Forskningen i PhD-prosjektet omhandler småbarns sosiale læring i ulike sosiale situasjoner. 


  • Solveig Flatebø :
    "Hvordan påvirkes barn av foreldrenes telefonbruk?"
    26. juli 2022 DATA / PROSJEKT
  • Sundquist Jonas, Solveig Flatebø :
    Da laben hun tilhører stengte dørene, flyttet Solveig babyforskningen sin til Zoom
    Psykologisk.no 2021 ARKIV
  • Trude Haugseth Moe, Solveig Flatebø :
    Forskere tester babyer på Zoom
    Forskning.no 07. februar 2021
  • Trude Haugseth Moe, Solveig Flatebø :
    Korona-situasjonen forbedret baby-forskning
    uit.no 2021 ARKIV / PROSJEKT / FULLTEKST
  • Solveig Flatebø :
    Babyforskning i koronaens tid
    04. februar 2021 FULLTEKST / PROSJEKT
  • Tøllefsen Thale, Solveig Flatebø :
    Koronapandemien gjorde babyforskning ved UiT lettere
    iTromsø 05. februar 2021 ARKIV
  • Solveig Flatebø, Linda Johansen, Gabriella Óturai :
    18-month-old infants' imitation in a short-term design: the impact of meeting the same or a new model on both test days
    2020
  • Solveig Flatebø, Linda Johansen, Gabriella Óturai :
    18-month-old infants' imitation in a short-term design: the impact of meeting the same or a new model on both test days
    2020
  • Solveig Flatebø :
    Korona endret mitt ph.d.-prosjekt
    UiT Helseblogg 2020
  • Solveig Flatebø, Gabriella Óturai :
    Between selective and exact imitation: 18 months-old’s performance in three types of imitation tasks
    2019
  • Monika Abels, Solveig Flatebø, Mikołaj Hernik, Gabriella Óturai :
    Populærvitenskapelig presentasjon om utviklingspsykologisk forskning for videregående skoleelever
    2019
  • Solveig Flatebø, Monika Abels, Gabriella Óturai, Mikołaj Hernik :
    Stand på Forskningstorget og Åpen lab på Forskningsdagene
    2019
  • Gabriella Óturai, Solveig Flatebø :
    Hvordan barn lærer i de første leveårene
    2018
  • Solveig Flatebø, Gabriella Óturai :
    Stand på Forskningstorget, temakafè i åpen barnehage, aktivitet for skoleelever på Utforsk UiT og Åpen lab på Forskningsdagene
    2018
  • Solveig Flatebø :
    Fokus på pappaperm: Den dyrebare tiden hjemme med pappa
    Tromsø BabyLab 10. april 2018 FULLTEKST
  • Solveig Flatebø :
    Hva har pust med psykologi å gjøre?
    UiT Helseblogg 2018 DATA / PROSJEKT
  • Solveig Flatebø :
    Hvorfor hermer barnet ditt etter deg?
    UiT Helseblogg 2018 DATA
  • Solveig Flatebø :
    Pust og tanker – et forskningsprosjekt fra psykologisk institutt
    Midnattsolposten Nord-Norges studentavis 25. april 2018 DATA
  • Solveig Flatebø, Eric Kama Steinberg :
    BabyLab
    01. mars 2018 PROSJEKT / FULLTEKST / DATA
  • Solveig Flatebø, Eric Kama Steinberg :
    Barn imiterer og lærer på BabyLab
    01. mars 2018 DATA / FULLTEKST / PROSJEKT
  • Solveig Flatebø :
    God form gir skarpere hjerne
    Aktiv trening 2017 PROSJEKT
  • Solveig Flatebø, Gabriella Óturai :
    Stand på Forskningstorget campus Breivika og på Finnsnes
    2017
  • Gabriella Óturai, Solveig Flatebø :
    Tromsø BabyLab - Spedbarns og småbarns utviklingslab ved UiT Norges arktiske universitet / Tromsø BabyLab - Infant and child development lab at UiT The Arctic University of Norway
    2017
  • Gabriella Óturai, Solveig Flatebø :
    Hvordan lærer småbarn av andre personer?
    2017

  • De 50 siste resultatene fra Cristin vises på siden. Se alle arbeider i Cristin her →


    Forskningsinteresser

    • Utviklingspsykologi
    • Barns sosiale og kognitive evner
    • Smarttelefoner og barns utvikling
    • Robotteknologi og barns utvikling
    • Forskningsmetoder og statistikk

    Undervisning

    • Utviklingspsykologi (PSY-2502: Utviklingspsykologi i et livsløpsperspektiv)
    • Innføringsemne i psykologi (PSY-1001: Innføring i generell psykologi)
    • Kvantitative metoder (PSY-1511/1521: Statistikk og metode)
    • Kvalitative metoder (PSY-1514: Kvalitative metoder)



    CV

    Akademisk bakgrunn:

    2011-2014: Bachelor i psykologi (UiT Norges arktiske universitet) 

    2015-2017: Master i psykologi (UiT Norges arktiske universitet). Tittel på masteroppgave: "Gender differences in the relationship of lung function and response time during verbal performance in healthy adolescents".

    2017-2019: Vitenskapelig assistent tilknyttet prosjektet "Towards an early detection of delays in social-cognitive development - a new battery of imitation tests" (Insitutt for psykologi, UiT Norges arktiske universitet)

    2018-2019: Vitenskapelig assistent tilknyttet pilotprosjektet "Hvordan påvirker astma forholdet mellom kognisjon og lungefunksjon i tenåringsalderen?" (Institutt for psykologi, UiT Norges arktiske universitet)

    2019-nå: PhD-kandidat (Institutt for psykologi, UiT Norges arktiske universitet)

    Verv: 

    2016-2018: Studentleder i Akademikerforbundet