TeraVRi-prosjektet på studiebesøk til UiT Narviks virtuelle verden

TeraVRi på besøk hos ingeniør- og sykepleierutdanningen ved UiT Narvik

22.mai dro Rita Jentoft, Simon Kvalvik og Rigmor Furu fra TeraVRi-prosjektet på studiebesøk til UiT Narvik og hadde møte med Marius Wang og Aleksander Pedersen ved Ingeniørutdanningen, Bjørn Lyder Leithe ved IT-avdelingen og Nina Holm Kaarbø & Lisa Øien som representerte sykepleierutdanningen ved UiT Narvik.

XR-rommet på UiT Narvik

Vi ble vist rundt i XR-rommet (både VR og AR) som Marius hadde bygget opp og hadde ansvar for.

Erfaringsutveksling

Vi presenterte TeraVRi-prosjektet: "VR-teknologi i utvikling av terapeutisk kompetanse hos helsefagstudenter"og viste fram noen av læringsressursene prosjektgruppa har utviklet. Sykepleierutdanningen viste stor interessee for de digitale læringsressursene vi har utviklet, for dette har de behov for.

AR-utvidet virkelighet

Alexander Pedersen presenterte et AR-prosjekt gjennomført ved sykepleierutdanningen: “Utvidet virkelighet gir mer realistisk simulering for sykepleiestudenter”.

Vi diskuterte blant annet hvordan vi kan dele digitale læringsressursene med hverandre og hva som skal til av utstyr, rom/arealer og ressurser for å gjennomføre VR og AR i helsefagutdanningene.