Gå til hovedinnhold
UiT Norges arktiske universitet
Søk
Meny
Studier
Forskning
Universitetsbiblioteket
Universitetsmuseet
Om UiT
Kontakt oss
For arbeids- og næringsliv
Internasjonalt samarbeid
For media
For skoler
For studenter
For ansatte
English website
For studenter:
Min side
(e-post, timeplan, StudentWeb)
Si ifra!
Canvas
Oppgaveskriving
Eksamen
Lover og forskrifter
Kvalitetssystem for utdanning
TOPdesk serviceportal
IT-brukerstøtte / Orakelet
Studentparlamentet
Individuell tilrettelegging
HMS / HR-portalen
Arrangementer (Tavla)
Beredskap og sikkerhet
For ansatte
Si ifra!
Intranett
TOPdesk serviceportal
Velkommen som ansatt
Personalhåndbok
Arbeidsstøtte for økonomi og innkjøp
Arbeidsstøtte for utdanning
Arbeidsstøtte for personalområdet
Rekruttering av ansatte
HMS-håndbok
Canvas
Kvalitetssystem for utdanning
Parkering
Møter og referater
IT brukerstøtte / Orakelet
Interne kurs
E-post
Hjem
Organisering
Fase 1 (2023)
Fase 2 (2023-2024)
Fase 3 (2024)
Fase 3 (2024)
I fase 3 er fokus på helhetlige faglige og organisatoriske løsninger for legestudiet
Prosjektledelsen arbeider høsten 2024 med videre utredninger parallellt med bearbeiding av anbefalingene fra de ulike arbeidsgruppene i prosjektet. Det pågår fortsatt arbeid i noen av prosjektets arbeidsgrupper, dette gjelder gruppen som vurderer
økonomi og ressurser og gruppen som arbeider med arealmessige løsninger.
I oktober ble det vedtatt i styringsgruppen at 3. studieår deles i to kullhalvdeler (90 + 90 studenter) fra høsten 2025. Innholdet i vår- og høstsemesteret vil undervises for halvparten av studentene per gang, med et bytte halvveis i studieåret. Fra 3. studieår utgjør klinisk undervisning (pasientkontakt) en større del av undervisningen sammenliknet med de to første studieårene. Den viktigste grunnen til at en oppdeling av studentkullet blir nødvendig, er å muliggjøre at det fortsatt kan gis praktisk klinisk undervisning (PKU) av god kvalitet til langt flere studenter per år. Ved å fordele studentene i sykehusklinikkene gjennom studieåret, utnyttes kapasiteten mer effektivt, både av hensyn til pasienttilgang, lærekrefter og arealer.
Prosjektet er noe forsinket, og vil fremme endelige forslag for hele studieprogrammet for programstyre og fakultetsstyre i starten av 2025.