Skal diskutere brenselceller og batteriteknologi

Interessante tema på gang under workshopen WEEPE 2023 ved UiT i Narvik i juni; hydrogen brenselceller, batteri og energiomforming med kraftelektronikk. Nå nærmer fristen seg for innlevering av artikler i forkant.

Dronefoto med oversiktsbilde over UiT i Narvik og Narvik sentrum
I juni arrangeres workshopen WEEPE 2023 ved UiT i Narvik. Brenselcelle- og batteriteknologi står blant annet på programmet. Foto: Kalle Punsvik
Portrettbilde av Eidum, Espen Viklem
Eidum, Espen Viklem espen.eidum@uit.no Kommunikasjonsrådgiver
Publisert: 13.03.23 10:21 Oppdatert: 13.03.23 10:32
Energi Teknologi

Bak Workshop on Electrochemical Energy Conversion and Power Electronics (WEEPE) står UiT Norges arktiske universitet og Arctic Centre of Sustainable Energy (ARC). Temaene er som sagt hydrogen brenselceller, batteri og energiomforming med kraftelektronikk.

Bruk av brenselcelleteknologi og teknologi knyttet til batteri energilagring er viktige i overgangen til et mer bærekraftig samfunn. Workshopen vil ikke bare inkludere de viktigste teknologiene, men også fokusere på utfordringer som risiko- og sikkerhetsstyring, reguleringer og samfunnspåvirkning – for bare å nevne noe.

Målet er å samle representanter for akademia, industri og myndighetene til en fire dagers workshop der deltakerne får siste nytt fra industrien og forskningsfronten på området – og i tillegg muligheten til å utvide sitt nettverk.

Innlevering av artikler har frist 1. april.

Her kan du lese mer om WEEPE 2023

Kortnytt fra Fakultet for ingeniørvitenskap og teknologi
Eidum, Espen Viklem espen.eidum@uit.no Kommunikasjonsrådgiver