Prokrastinering
Tove I. Dahl
Professor
Enhet: Institutt for psykologi
Courage
Adventure
Cognitive and situated perspectives on learning
Language comprehension
Language acquisition/learning
Peace education
Learning and Assessment
Learning in non-formal environments
Life (and sleep) in the High North
The tourist experience
Frode Svartdal
Professor
Enhet: Institutt for psykologi
Learning; Extinction; Cognitive and verbal control; Avoidance; Social competence training; Evaluation; Counterfactual thinking; Procrastrination (see http://www.procrastination.no/)
Catharina Elisabeth Arfwedson Wang
Professor og psykologspesialist, forskningsgruppeleder
Enhet: Institutt for psykologi
Forskningsinteresser er knyttet til klinisk psykologisk fagutvikling og praksisnære tema.
Vitenskapelige arbeider dekker et bredt spekter av aktiviteter innen depresjonsforskning, psykisk helse hos barn og unge, perinatal psykisk helse, psykiske traumer, medisinsk uforklarte symptomer, forebygging, lavterskeltilbud, mestringsgrupper og psykoterapi. Jeg arbeider både med kvantitative og kvalitative forskningsmetoder.
Hovedinteresser er a) depresjon og kognitiv sårbarhet, b) psykisk helse hos barn og unge, c) klinisk sped- og småbarnspsykologi, d) perinatal psykisk helse, e) psykiske traumer, d) psykosomatiske tilstander/ medisinsk uforklarte fysiske symptomer, e) klinisk helsepsykologi, f) behandlingsforskning, forebygging, og tidlig intervensjon, g) visuelle metoder i forskning og behandling, h) lærings- og mestringsgrupper, i) brukermedvirkning og samhandling, og j) allmennrettet formidling av forskningsbasert kunnskap.
Nettsider til forsknings- og fagutviklingsprosjekter som jeg er eller har vært prosjektleder for:
1. Depresjon og kognitiv sårbarhet
3. Psykhjelpen
Selvhjelpsbok:
1. Babyblues