Åse Mette Johansen,
Hilde Sollid
:
Learning to Reconcile: Entextualisation of a Multilingual Municipality Sign in Educationscapes of Sápmi
Gørill Warvik Vedeler,
Merete Saus,
Tatiana Wara,
Hilde Sollid,
Astrid Strandbu
:
Practices of Living Well Among Youth in an Arctic Region
Hilde Sollid
:
“Det er kult å lære samisk” – om investering og affekt i samisk språkutdanningspolitikk
Hilde Sollid,
Florian Hiss,
Anja Maria Pesch
:
Learnings from/about diversity in space and time: discursive constructions in the semiotic landscape of a teacher education building in Norway
International Journal of Multilingualism 2023
ARKIV /
DOI
William Fogarty,
Hilde Sollid
:
The power of place and the ‘good citizen’
Universitetsforlaget 2022
DOI
Hilde Sollid
:
Sámi language education policy and citizenship in Norway
Universitetsforlaget 2022
DOI
Åse Mette Johansen,
Hilde Sollid
:
Samisk i kjernen av norskfaget – dekolonisering gjennom solidarisk lytting
Natur och kultur 2024
ARKIV
Hilde Sollid
:
Vil pensjonere ordet hverdagsrasisme
Hilde Sollid
:
Sannhet og forsoning med kvensk perspektiv - og veien videre
2024
Oliver Pettersen,
Hilde Sollid,
Åse Mette Johansen
:
Flerspråklighet som ressurs ved en innføringsklasse på ungdomstrinnet: En kvalitativ studie av flerspråklighet-som-ressurs i et elevperspektiv
Sigrid Forshaug,
Trine Jeanette Sørensen,
Hilde Sollid,
Åse Mette Johansen
:
Overgangen fra innføringsklasse til ordinær klasse: En kvalitativ studie av en skoleleder, lærer og elev sine erfaringer med overgangen
Hilde Sollid
:
Tromsødialekten – en omsvermet skjønnhet
2024
Hilde Sollid
:
Om kolonialitet, håp og fotball i språklige landskap
2024
Hilde Sollid
:
Both sides now – on affect in Sámi language education policy in Norway
2024
Hilde Sollid
:
Sámi as second language – a curricular space for language reclamation
2024
Hilde Sollid
:
‘Oi! Dét skal jeg gjøre’ - Choosing Sámi as second language in upper secondary school in Norway
2024
Rafael Lomeu Gomes,
Anja Maria Pesch,
Hilde Sollid
:
Transitions as in-between space in multilingual educational settings
2024
Hilde Sollid,
Åse Mette Johansen
:
Mellom inkludering og indigenisering: Om utvikling av norskdidaktisk forskning om samiske tema
Fagbokforlaget 2024
ARKIV
Hilde Sollid
:
”Det er kult å lære samisk”: Om investering og affekt i samisk språkutdanningspolitikk
2024
Hilde Sollid,
Åse Mette Johansen
:
Fra overordna del til kompetansemål – et utkast til fagdidaktikk om samiske tema i opplæringa
2024
Hilde Sollid,
Åse Mette Johansen
:
Om flerspråklighet som ressurs i klasserommet
2024
Torjer Andreas Olsen,
Hilde Sollid
:
Urfolk og nasjonale minoriteter i lærerutdanningen – muligheter, utfordringer, usikkerhet og mot
2023
Hilde Sollid
:
Flerspråklighet i grenseland – møter mellom samisk, kvensk og norsk i Nord-Norge
2023
Hilde Sollid
:
Border-region multilingualism - encounters between Sami, Kven and Norwegian in North Norway
2023
Hilde Sollid,
Åse Mette Johansen
:
Om norskfaget, forsoning og solidarisk lytting
2023
Hilde Sollid,
Åse Mette Johansen
:
Om samisk i norskfaget: Fra minorisende til solidarisk lyttende subjekt
Hilde Sollid
:
Å synliggjøre nasjonale minoritetsspråk – perspektiver fra Norge
2023
Hilde Sollid
:
Team ethnography and ethically sustainable relations in multilingualism research
2023
Ragni Vik Johnsen,
Hilde Sollid,
Tamás Péter Szabó
:
Sámi in the main street of Tromsø, Norway – projectification or permanent responsibility?
2023
Hilde Sollid,
Ragni Vik Johnsen,
Tamás Péter Szabó
:
Historically minoritized languages in public spaces – why does it matter?
2023
Åse Mette Johansen,
Hilde Sollid
:
Indigenous Sámi language learning in transition - a longitudinal study of biographical junctures
2023
Per-Henning Mathisen,
Åse Mette Johansen,
Hilde Sollid
:
«Nå må jeg begynne å gjøre noe, jeg må ta et grep!» Samiske elevers erfaringer med overgangen ut av det samiske språkforvaltningsområdet
Åse Mette Johansen,
Hilde Sollid
:
Samisk i norskfaget – fra læreplan til praksis
2023
Hilde Sollid
:
Dialektkrangel, dommeravgang og ramsalt kritikk av «Nordlyskvartalet»
Hilde Sollid
:
Tidsskalaer og affekt i diskurser om revitalisering av samisk språk
2023
Åse Mette Johansen,
Hilde Sollid
:
Samisk i norskfaget – fagdidaktisk skisse
Gørill Warvik Vedeler,
Merete Saus,
Tatiana Wara,
Astrid Strandbu,
Hilde Sollid
:
To juggle social media challenges how to live well for youth in the Arctic
Hilde Sollid,
Florian Hiss,
Anja Maria Pesch
:
Learnings from/about diversity in space and time
2023
Åse Mette Johansen,
Hilde Sollid
:
Samisk i norskfaget – fra læreplan til praksis
2023
Åse Mette Johansen,
Hilde Sollid
:
Om samisk i norskfaget og et garnnøste
Hilde Sollid,
Åse Mette Johansen
:
Norskfaget og forsoning: Hvilken rolle kan skolen største fag ha?
2023
Florian Hiss,
Hilde Sollid
:
The semiotic landscape of a ECEC teacher education - links to past and present diversity?
2022
Hilde Sollid
:
Constructions of colonial relationships in Sámi language education policy in Norway
2022
Julie Listad Sveinsen,
Åse Mette Johansen,
Hilde Sollid
:
“Jeg er tysk, og sånn er det, og jeg skal snakke uansett språk”. En kvalitativ studie av en tysk-norsk ungdom sin opplevelse av flerspråklighet i overgangen til ungdomsskolen
UiT Norges arktiske universitet 2022
FULLTEKST
Ragni Vik Johnsen,
Hilde Sollid
:
Byen som kanskje ville være samisk likevel? Utviklinger i det språklige og semiotiske landskapet i Tromsø sentrum
2022
Ragni Vik Johnsen,
Hilde Sollid
:
Tracing multilingulism as language choice in educational statistics
2022
Katharina Andersen Bewalitz,
Åse Mette Johansen,
Hilde Sollid
:
«Å ta språklig mangfold nord». En studie av lærerens bruk av læremidler i undervisning om samiske tema i norskfaget
Hilde Sollid,
Torjer Andreas Olsen
:
Seaibi
Universitetsforlaget 2022
DOI
Hilde Sollid,
Anja Maria Pesch
:
Investigating multilingualism in educational transitions
2022