UiTs utdanningskvalitetskonferanse
15.11.2021 presenterte Rita Jentoft (IHO), Rigmor Furu (HelPed), Charlotte Reedtz (RKBU-nord), Jan-Are Kolset Johnsen (IKO) og Eva Therese Næss (IPS) TeraVRI prosjektet på UiTs utdanningskvalitetskonferanse.
Formålet med TeraVRI prosjektet er å styrke helsefagstudenters terapeutiske kompetanse gjennom å utvikle digitale læringsressurser med tilhørende vurderingsformer basert på studentaktive læringsformer og bruk av VR.
Målsetting for prosjektet er å
- Utvikle nyskapende læringsressurser med bruk av 360 video og virtuell realitet (VR)
- Utvikle studentaktive læringsformer der studenter er medutviklere
- Styrke lærerkompetanse gjennom utvikling av veileder i bruk av VR
- Ha fokus på terapeutisk kompetanse både fagspesifikt og tverrprofesjonelt
- Systematisk evaluere og bidra til kunnskapsutvikling gjennom aksjonsforskning
- Dele digitale læringsressurser og pedagogisk opplegg
Pedagogiske vurderinger og bruk av teknologi har en sentral rolle i utviklingen av læringsressursene basert på ASSURE modellen: