Til Narvik for å diskutere studentmobilitet

Styret i NORDTEK besøkte denne uka Fakultet for ingeniørvitenskap og teknologi ved UiT i Narvik.

Folk samlet i laboratorium
NORDTEK-styret besøkte IVT-fakultetet i Narvik denne uka. Foto: Privat
Portrettbilde av Eidum, Espen Viklem
Eidum, Espen Viklem espen.eidum@uit.no Kommunikasjonsrådgiver
Publisert: 11.10.24 14:28 Oppdatert: 13.10.24 09:30
Teknologi

Blant temaene som ble diskutert under besøket ved universitetet som tilbyr verdens nordligste ingeniørutdanning, var student- og PhD-mobilitet sentralt. Styret understreket betydningen av at studenter får internasjonal studieerfaring som en del av utdanningen sin, og hvordan NORDTEK-nettverket kan bidra til å legge til rette for slike muligheter.

NORDTEK er et nettverk av rektorer og dekaner ved tekniske universiteter i Norden og Baltikum. Deltakelse i nettverket krever at universitetene tilbyr utdanning i avansert ingeniørfag på master- og PhD-nivå innen tekniske forskningsområder. NORDTEK representerer 28 universiteter med over 180 000 studenter, lærere og forskere.

Nettverkets misjon er å styrke ingeniørvitenskapene i de nordiske og baltiske regionene gjennom samarbeid innen ingeniørutdanning, forskning, entreprenørskap og innovasjon. Målet er å bidra til å løse konkrete samfunnsbehov og utfordringer i regionen.

Kortnytt fra Fakultet for ingeniørvitenskap og teknologi
Eidum, Espen Viklem espen.eidum@uit.no Kommunikasjonsrådgiver