IT-brukerstøtte / Orakelet

English flag   

Kontakt oss



ekstern lenke


Endret: 22.02.2023, av Lars Nordmo

Hvis du har problemer med innlogging på universitetets tjenester kan du kontakte oss via skjemaet under. 


Sjekkliste før du sender inn skjema

  1. Sjekk om du får logget deg inn på følgende nettsider (også referert til som passordtester). 
    • Passordtest 1: https://innsyn.feide.no (brukernavn@uit.no + passord)
      • Benyttes av Canvas, Studentweb, Wiseflow, Minside i tillegg til mange andre tjenster
    • Passordtest 2: https://office.com (brukernavn@uit.no + passord)
      • Benyttes av alle Microsofttjenester som Office 365 og innlogging, VPN og innlogging på datamaskiner forvaltet av UiT.
  2. Se igjennom kunnskapsartikkelen "KI 0258 - Innloggingsproblemer" for å se om du finner løsningen til ditt problem der
  3. Hvis du er i stand til å logge deg inn på kontaktskjemaet vår i Selvbetjeningsportalen TOPDesk (For studenter og ansatte ved UiT), skal du ikke benytte skjemaet under.

---

Klikk på denne lenken hvis du ikke ser et skjema under

---


Endret: 13.06.2023, av Einar Fagertun

ekstern lenke


Endret: 22.02.2023, av Lars Nordmo


Kan også benyttes av ansatte og studenter som har problemer med innlogging eller tofaktorautentisering


Se våre brukerveiledninger – Hjelp til selvhjelp

Se våre driftsmeldinger – Har det skjedd noe i det siste?

  • IKKE legg inn sensitive personopplysninger i skjemaet. Hvis personsensitiv informasjon er relevant for å besvare henevndelsen din, ber du saksbehandler kontakte deg vedrørende dette.
  • Du vil motta en sakskvittering på epost noen minutter etter at du har sendt inn henvendelsen

---

Klikk på denne lenken hvis du ikke ser et skjema under

---



Endret: 26.04.2023, av Einar Fagertun

Se våre driftsmeldinger – Har det skjedd noe i det siste?

Brukerveiledninger for samskipnaden

Om skjemaet under

  • IKKE legg inn sensitive personopplysninger i skjemaet. Hvis personsensitiv informasjon er relevant for å besvare henvendelsen din, ber du saksbehandler kontakte deg vedrørende dette.
  • Datamaskinnavn/Hostname: Hvis henvendelsen din er relatert til datamaskinen du benytter, trenger vi å vite datamaskinnavnet. Se denne veiledningen for hvordan du finner dette.
  • Du vil motta en sakskvittering på epost noen minutter etter at du har sendt inn henvendelsen

---

Klikk på denne lenken hvis du ikke ser et skjema under

---


Endret: 31.01.2024, av Einar Fagertun

Se våre driftsmeldinger – Har det skjedd noe i det siste?

Kontorstøtte
Benyttes hvis du har spørsmål eller opplever feil relatert til ditt kontorutsyr eller andre IT-tjenester som er relatert til UiT Norges Arktiske universitet

RGS-systemstøtte – For henvendelser om RGS-systemer
Benyttes hvis du har spørsmål eller opplever feil relatert til RGS-spesifikke IT-systemer

RGS – Ekstern kontakt. For eksterne og leverandører
Benyttes av UiT-eksterne leverandører av systemer relatert til RGS


Endret: 22.02.2023, av Lars Nordmo

Sjekkliste før du fyller ut skjemaet under

  1. Sjekk at datamaskinen/mobiltelefonen din er oppdatert med siste oppdatering fra leverandør (Gamle nettverksdrivere er ofte årsak til dårlig opplevelse av nettverkstjenester, inklusive ustabilitet i Teams, Zoom, Spill etc.)
    1. For Windows: Sjekk at du har siste versjon av nettverksdriverne fra leverandøren av nettverkskortet som står i din maskin 
    2. For Macintosh, telefoner og nettbrett: Sjekk at du har siste systemoppdatering fra leverandør.
  2. Hvis henvendelsen gjelder dårlig eller ustabil trådløs nettverkstilkobling: Kjør https://speedtest.uit.no fra en datamaskin eller mobiltelefon som befinner seg i området du opplever problemet
  3. Hvis du har en trådløsrouter i ditt rom/leilighet: Sjekk at
    1. Det er det lys i statuslampen på ruteren
    2. Den er koblet til til et nettverksuttak
  4. Finn fram MAC-adressen (media access control address) til enheten du har koblet til nett. Se nettsiden "
    Finne MAC-adresse på datamaskin/mobiltelefon" for hvordan du gjør det.

---

Klikk på denne lenken hvis du ikke ser et skjema under

---

Du vil motta en kvittering på epost i løpet av et par minutter etter at du har trykket på "Submit"


Åpningstider i julen

Supporttelefon: 776 44544
Mandag–fredag kl. 08:00–15:00

Skranke

Tromsø: Orakelet, Teorifagbygg 2, 2. etg (v Mix kiosken)
Mandag–fredag kl. 09:00–15:00
(stengt for lunsj kl. 11:30–12:00)

Narvik: E3596
Mandag–fredag kl. 08:00–14:30

Harstad: Servicetorg
Mandag–fredag kl. 08:00–14:30
(stengt for lunsj kl. 11:30–12:00)

Alta: I gangen bak Servicetorget
Mandag–fredag kl. 08:30–14:30



Supporttelefon: 776 44544
Mandag–fredag kl. 08:00–15:00
Åpningstider i julen

Mine saker i Serviceportalen (TopDesk)

Fjernhjelp (Windows)

Fjernhjelp (Mac)

Fjernhjelp (TeamViewer) er et verktøy du kan laste ned og starte når du er i telefonkontakt med Orakelet, og vil gi oss tilgang til å se og fjernstyre skjermbildet ditt. Krever ikke installasjon. Veiledning for mac. Eldre versjon windowsEldre versjon mac




Supporttelefon: 776 44544
Mandag–fredag kl. 08:00–15:00
Åpningstider i julen

Mine saker i Serviceportalen (TopDesk)

Fjernhjelp (Windows)

Fjernhjelp (Mac)

Fjernhjelp (TeamViewer) er et verktøy du kan laste ned og starte når du er i telefonkontakt med Orakelet, og vil gi oss tilgang til å se og fjernstyre skjermbildet ditt. Krever ikke installasjon. Veiledning for mac. Eldre versjon windowsEldre versjon mac