Veiledningskompetanse for en bærekraftig helsetjeneste i Nord-Norge

- VeiKomp Nord

Foto: Mostphotos.com

Prosjektoppstart i VeiKomp Nord

KickOff og prosjektoppstart ble gjennomført 21.mars på Linken Møtesenter i Tromsø med bli-kjent kveld kvelden før.

Her er prosjektteam VeiKomp Nord

Siri Skommesvik, Catrine Buck Jensen, Even Edvardsen og Marko Lukic er ikke med på bildet.

Program for dagen

Vi startet dagen med mål, bakgrunn og status for prosjektet Veikomp Nord - Veiledningskompetanse for en bærekraftig helsetjeneste i Nord-Norge. Underveis hadde vi nyttige diskusjoner om forventninger, roller og ansvar.

Presentasjoner til inspirasjon av Rita Li og Ingrid Waldahl

Rita Li, førstelektor ved USN, delte erfaringer med desentralisert og fleksibel utdanning i sykepleie, fleksisykepleie, men fokus på hvordan etablere praksisfellesskap i distriktene. I etterkant diskuterte vi hva vi forstår med praksisfellesskap og hvordan vi kan bygge disse i Narvik, Harstad, Hammerfest og Sør-Varanger.

Ingrid Waldahl, universitetslektor ved UiT, delte erfaringer med hvordan etablere kombinerte stillinger i kommunene i prosjektet Arktisk Samprax, med påfølgende innspill og diskusjoner.

Diskusjon om framdrift i VeiKomp Nord

Prosjektets milepæler for 2024 ble gjennomgått og vi diskuterte aktuelle oppgaver/tiltak og hvem som tar ansvar for disse. Det ble tilføyd flere milepæler for 2024. Vi diskuterte møteplan og arbeidsformer for det arbeidet videre.

Ansettelser i prosess

Ansettelse i de kombinerte stillingene i Narvik, Harstad og Sør-Varanger etableres fra 1.mai 2024 og ansettelse i universitetslektorstillingen vil sannsynligvis skje før sommeren. Vi er også i prosess med å ansette kombinert stilling i Hammerfest. Nå gleder vi oss veldig til å få hele prosjektteamet i Veikomp Nord på plass!