Ny instituttleder på helse- og omsorgsfag

Professor Laila Arnesdatter Hopstock overtok 1. februar som ny instituttleder på Institutt for helse- og omsorgsfag (IHO).

Laila Arnesdatter Hopstock
Laila Arnesdatter Hopstock Foto: Jan Fredrik Frantzen, UiT
Portrettbilde av Frantzen, Jan Fredrik
Frantzen, Jan Fredrik jan.f.frantzen@uit.no Kommunikasjonsrådgiver
Publisert: 10.02.23 10:14 Oppdatert: 10.02.23 10:25
Helse og velferd

Hopstock er utdannet anestesisykepleier og har en doktorgrad i epidemiologi. Hun har erfaring som sykepleier fra både primær- og spesialisthelsetjenesten blant annet fra intensivavdelinger og legevakt. Hun har i en årrekke jobbet med data fra Tromsøundersøkelsen og har de siste årene vært ansatt som forsker i befolkningsundersøkelsen på Institutt for samfunnsmedisin (ISM).

"IHO skal fortsette vårt samfunnsoppdrag med å utdanne helsepersonell det er kritisk behov for i vår landsdel. Vi er der når du blir født og når du dør! Og så skal vi jobbe hardt med å tydeliggjøre vår forskningsportefølje. Vi har robuste miljøer som forsker på helse- og omsorgstjenesten, unges helse, akutt kritisk syke, aldring, innovativ utdanning og bærekraftig profesjonsutøvelse."

Laila Arnesdatter Hopstock

Institutt for helse- og omsorgsfag (IHO)

Kortnytt fra Det helsevitenskapelige fakultet, Institutt for helse- og omsorgsfag
Frantzen, Jan Fredrik jan.f.frantzen@uit.no Kommunikasjonsrådgiver