Midnattssolkonferansen om kognitiv atferdsterapi 8.–9. juni 2023 (Pre-konferanse 7. juni)

Bedre tilgang, tilrettelegging og effekt av kognitiv atferdsterapi for barn og unge blir tema under konferansen i Tromsø i juni.

Midnattssolkonferansen
Illustrasjonsfoto Foto: Mostphotos
Portrettbilde av Karlsen, Mariann Schjølberg
Karlsen, Mariann Schjølberg mariann.s.karlsen@uit.no Senior kommunikasjonsrådgiver
Publisert: 19.12.22 11:30 Oppdatert: 21.03.23 10:05
Helse og velferd Om UiT

Konferansen passer spesielt for deg som jobber med kognitiv atferdsterapi eller er interessert i temaet, men vil også gi ny kunnskap for andre som arbeider med barn og unges psykiske helse, både i kommunale tjenester og i spesialisthelsetjenesten. Midnattssolkonferansen starter med pre-konferanse 7. juni og fortsetter med hovedkonferanse 8.–9. juni.

Noen av temaene:
Bedre tilgang til psykologisk behandling for barn og unge
Kognitiv atferdsterapi i skolesammenheng
Diagnoseoverlappende (transdiagnostisk) behandling
Sosial persepsjonstrening (SPT)
Sosial angst hos ungdom
Skolevegring
Nettbehandling
Utviklingsforstyrrelser
Spiseforstyrrelser
Kognitiv miljøterapi

Av internasjonale forelesere kommer David M. Clark, Jill Ehrenreich-May, Paul Stallard,
Dr Michael Simons og flere spennende nasjonale bidragsytere.

Les mer og meld deg på her

Kortnytt fra Regionalt kunnskapssenter for barn og unge, Nord (RKBU Nord)