Om oss – Seksjon for studieadministrasjon

Om oss – Seksjon for studieadministrasjon

Seksjon for studieadministrasjon har ansvar for følgende tjenester:




Fellestjenesten for opptak:

  • Førstelinjetjeneste for studiesøkere
  • Behandle søknad om opptak til studier ved UiT
  • Reservasjon av studieplass
  • Veiledning og opplæring innafor opptaksområdet til ansatte ved UiT
  • Utarbeide statistikk, samt øvrig lederstøtte knytta til opptaksområdet
  • Systemansvar for søknadsweb og EVU-web

Informasjon om opptak til studier retta mot studiesøkere finner du her

Eksamenstjenesten UiT:

  • Hovedansvar for skriftlige skoleeksamener
  • Tilrettelegging ved eksamen
  • Registrering av sensur
  • Utstedelse av vitnemål
  • Brukerstøtte og systemansvar for WISEflow, Urkund og TP eksamen


Informasjon om eksamen og vitnemål retta mot studenter finner du her

Faggruppe for studieadministrative system:

  • Opplæring, rådgivning og brukerstøtte knytta til studieadministrative systemer FS, EpN, TP og Fagpersonweb
  • Utarbeide og levere studiedata
  • Rapportering til DBH
  • Brukerstøtte knytta til semesterregistrering og studentweb
  • Håndtere innsynsforespørsler (studiedata)
  • Behandle søknad om status som toppidrettsutøver ved UiT

UiT Info:

Informasjon om UiT Info finner du her.

Juridisk fagteam:

  • Veiledning og rådgivning knytta til studieadministrative spørsmål, særlig om saksbehandling, tolkning av regelverk og revidering av regelverk
  • Sekretariatsfunksjon til Universitets klagenemnd og Universitets skikkethetsnemnd


[Loading...]