Sørviserklæring
Seksjon for studieadministrasjon ved UiT ønsker å yte fremragende sørvis til alle brukere av våre tjenester, og denne sørviserklæringa sier noe om hvilken sørvis du kan forvente av oss – enten du er studiesøker, student, ansatt ved UiT eller annen samarbeidspartner.
Seksjonen har følgende oppgaver og leveranse av tjenester:
- Tjenester i forbindelse med skoleeksamen, sensur, vitnemål, tilrettelegging til eksamen og fagsystemene TP eksamen, WISEflow og Urkund
- Tjenester i forbindelse med opptak, herunder Samordna opptak, lokalt opptak, EVU-opptak, internasjonalt opptak, søknadsweb og EVU-web
- Administrere de studieadministrative fagsystemene FS, EpN, TP, søknadsweb, fagpersonweb
- Semesterregistrering, herunder studentweb
- Sekretariat for skikkethetsnemnda og klagenemnda
- Brukerstøtte, veiledning og opplæring innafor overnevnte tjenester
Vi vil sette deg som bruker av seksjonens tjenester i fokus. Det innebærer at vi møter deg med:
- Vennlighet, høflighet, respekt og profesjonalitet
- Et klart og forståelig språk
Du vil videre bli møtt av ansatte:
- Med høy kompetanse innafor sine saksfelt
- Som gir deg god veiledning og korrekte svar
Informasjon og tilgjengelighet:
Seksjonens informasjonskanaler mot deg er uit.no og intranettet. Her finner du all informasjon om våre tjenester og vår kontaktinfo.
Du kan forvente at våre nettsider:
- Er korrekte og oppdaterte
- Er tilgjengelig til enhver tid, slik at du selv kan tilegne deg informasjon som angår deg
Vi er tilgjengelige mandag–fredag innafor UiTs kjernetid, som er mellom kl. 09.00-15.00.
Saksbehandling, inkludert svar- og saksbehandlingstid:
Du kan forvente:
- At seksjonen følger god forvaltningsskikk
- Profesjonell kommunikasjon fra seksjonens ansatte
- Svartid knytta til spørsmål og generelle henvendelser: Så snart som mulig og senest innen tre arbeidsdager
- Svartid knytta til saksbehandling: 3 uker, for øvrig vises det til forvaltningslovens §11
- Svartid knytta til feil i studieadministrative systemer: I løpet av en arbeidsdag
- Dersom vi ikke klarer å levere innen fastsatt svar- og saksbehandlingstid, vil du få en bekreftelse på at henvendelsen er mottatt, og et estimat for når oppgaven kan forventes utført
Dersom du mener at seksjonen ikke leverer i henhold til vår sørviserklæring, ber vi om at du melder dette til:
Lenke: https://uit.no/enhet/ssa#boks1