Major i marked og strategi
På andre semester skal studentene på mastergradsprogrammet i ledelse, innovasjon og marked velge blant to majorer: Marked og strategi eller strategisk ledelse. Valg av major gjøres i studentweb.
En major i markedsføring og strategi vil gi deg ferdighetene til å utvikle avanserte markedsføringsstrategier og kompetansen til å lede strategiske prosesser i organisasjoner. Dette gjør deg i stand til å forme fremtidsrettede bedrifter som skaper verdi for kundene og holder seg lønnsomme selv når markedene er i kontinuerlig endring.
Mer spesifikt vil du lære:
- å analysere bedrifters strategiske valg, og forstå hvorfor noen bedrifter opplever suksess, mens andre ikke gjør det.
- om mekanismene innen business-to-business markedsføring, og forstå hvordan effektive B2B-strategier utvikles.
- om hvordan fremveksten av tjenester endrer måten å tenke markedsføring på, og hva som kreves for å utvikle verdifulle kundeopplevelser.
- om hvordan bedrifter kan etablere seg på internasjonale markeder gjennom forhandlinger og kulturforståelse.
Studentene kan velge mellom følgende minors når de tar en major i marked og strategi:
Strategisk ledelse
- BED-3064 Kunnskapsledelse eller BED-3039 Endringsledelse (Vår)
- BED-3065 Lederutøvelse (Høst)