Ledelse, innovasjon og marked - bachelor

STUDIESTED: Tromsø
SS-UiT-Tromso-Janne.jpg

Vil du jobbe med markedsføring? Liker du å være kreativ og utvikle nye løsninger? Er du interessert i hva som skaper godt samarbeid? Studiet i ledelse, innovasjon og marked gir deg et godt grunnlag for å jobbe med dette. Du lærer hvordan økonomi og markedsføring henger sammen, hvordan du bruker sosiale medier som verktøy og hvordan du kan bli en god leder.

Fakta

Varighet:3 År
Studiested: Tromsø
Studiepoeng:180
Gradsnavn:Bachelor i ledelse, innovasjon og marked.
Opptakskrav:Generell studiekompetanse eller realkompetanse
Søknadsfrist:15. april
Søknadskode:186 867
Søk studiet

Bachelorstudiet i ledelse, innovasjon og marked er et treårig studium. De første to årene av programmet er felles og obligatorisk for alle studentene. Utdanningen fokuserer på emner innen ledelse, innovasjon og markedsføring, og skal gjøre deg i stand til å lede organisasjoner og mennesker, til å gjennomføre innovasjonsprosesser, og til å utvikle markedsføringsstrategier. Utdanningen vil også gi deg grunnleggende kunnskap innen økonomi, strategi og metodefag, og dermed allsidigheten til å kunne jobbe med kombinasjonen av flere fag i bredere arbeidsoppgaver, slik som i bedriftsrådgivning eller konsulentarbeid.

De første to årene av utdanningen er felles og obligatorisk for alle. I tredje studieår kan studentene velge mellom å ta en generell emnegruppe ved campus i Tromsø, eller dra på et utvekslingsopphold i utlandet.

 

Semester 10 studiepoeng 10 studiepoeng 10 studiepoeng
1. sem (høst)
2. sem (vår)
BED-20XX Merkevarebygging
BED-20XX Serviceinnovasjon
3. sem (høst)
4. sem (vår)
5. sem (høst)
Valg av emnegruppe
Valg av emnegruppe
Valg av emnegruppe
6. sem (vår)
Valg av emnegruppe
Valg av emnegruppe
Valg av emnegruppe

Kunnskap

En bachelor i ledelse, innovasjon og marked har:

  • bred og oppdatert kunnskap om relevante ledelse-, innovasjon- og markedsføringsteorier og metoder, begreper og vitenskapelige tilnærmingsmåter.
  • kunnskap om hvordan strategier utvikles, hvordan virksomheter organiseres og ledes, og hvordan produkter og tjenester markedsføres.
  • grunnleggende kunnskaper i virksomhetsstyring, regnskapsanalyse og strategisk analyse av bedriftsøkonomiske problemstillinger.
  • kunnskap om fagområdets historie, tradisjoner, egenart og plass i samfunnet.

Ferdigheter

En bachelor i ledelse, innovasjon og marked kan:

  • gjennom teoretisk forståelse for ledelse, innovasjon og markedsføring, samt kompetanse i samfunnsvitenskapelige metoder, innhente og analysere informasjon om et bredt spekter av problemstillinger, og ut fra dette skrive rapporter og prosjektoppgaver.
  • anvende kunnskap relatert til ledelse, innovasjon og markedsføring på praktiske og teoretiske problemstillinger og treffe begrunnede valg ved ulike utfordringer.
  • beherske relevante faglige verktøy, teknikker og uttrykksformer.
  • gjennomføre innovasjonsprosesser, utvikle markedsføringsstrategier, utforme og styre prosjekter og lede medarbeidere.
  • bruke økonomiske styringsverktøy og analysere regnskap.

Generell kompetanse

En bachelor i ledelse, innovasjon og marked kan:

  •  planlegge og gjennomføre arbeidsoppgaver og prosjekter, alene og som deltaker i en gruppe, og gjøre selvstendige vurderinger av organisatoriske og markedsrelaterte problemstillinger, og slik sett bidra til utvikling av virksomheter.
  • gjøre kritiske refleksjoner rundt hvilken betydning ledelses-, innovasjons- og markedsføringsfaget har for virksomheter og samfunnet.
  • formidle sentralt fagstoff som teorier, problemstillinger og løsninger både skriftlig og muntlig.

Generell studiekompetanse eller realkompetanse.

Søknadsfristen er 1. mars for søkere med realkompetanse.

Antall studieplasser: 75

Poenggrenser ved opptak høsten 2017 (Etter suppleringsopptaket):
Ordinær kvote: 42,4
Førstegangsvitnemålskvote: 36,9

 

Forelesninger og seminarer.

Se emnebeskrivelsene for mer informasjon.

Undervisningsspråket for emnene som inngår i programmet er norsk. Litteratur i form av lærebøker og kompendier vil som oftest være på engelsk eller norsk. Enkelte emner undervises på engelsk, undervisningsspråk for det enkelte emne står angitt i emnebeskrivelsen.

UiT Norges arktiske universitet gir deg mange muligheter til å ta deler av studiene dine som utvekslingsstudent ved et utenlandsk lærested. Ta skrittet! Utforsk hvordan du søker om utveksling og hvor du kan dra.

I en verden som blir stadig mer globalisert, er internasjonale erfaringer gull verdt. Et utvekslingsopphold i utlandet vil utvide din personlige og faglige horisont.

Ved å lære et annet utdanningssystem og en ny kultur å kjenne vil du begynne å se livet med andre øyne. En forandring kan være forfriskende, og det vil gi deg impulser som kan påvirke karrierevalgene dine.

Bachelorgradsprogrammene ved Handelshøgskolen åpner opp  for utenlandsopphold i femte og sjette semester. Informasjon om søknadsfrister, mulige steder å reise til samt alt annet som er viktig å tenke på finner du på finner du på nettsiden; «Internasjonalisering ved BFE »

For nærmere informasjon om utveksling/utenlandsopphold ta kontakt med internasjonal koordinator ved fakultetet.

Studieprogrammet i ledelse, innovasjon og marked er rettet mot dem som har interesse for ledelse, markedsføring og innovasjon i bedrifter. Studiet er først og fremst tilpasset det private næringslivet, men kandidatene kan også være interessante for offentlig sektor. Utdannelsen kvalifiserer først og fremst til ulike mellomlederroller innen handels- og industribedrifter i inn- og utland.
Med fullført bachelorgrad kan studentene søke opptak til mastergraden i ledelse, innovasjon og marked ved UiT Norges arktiske universitet.


Kontakt


Simon forteller hva du kan bli etter studiet

Hva sier tidligere studenter og hva gjør de nå?

MARLEN BAKKE

Master i ledelse, innovasjon og marked

Jeg jobber som rådgiver og prosjektleder i Innovasjon Norge Troms og her har jeg jobbet siden jeg var uteksaminert ved HHT våren 2013. I hovesak jobber jeg for vekst og økt utvikling av nordnorsk næringsliv med innovasjon og entreprenørskap - en flott jobb jeg syntes er veldig gøy!

Jeg valgte masteren ved HHT fordi den var allsidig og interessant for meg. Jeg fikk innsikt i både marked, innovasjon og ledelse, en veldig fin miks for meg.

Tiden ved HHT var veldig fin! Godt miljø og flinke professorer og forelesere - som tar deg på alvor om du lurer på noe. En flott tid jeg ikke ville vært foruten.

.

 

 

Skip to main content