Pedagogikk i barnehagelærerutdanningen - Barnehagefaglige grunnsteiner

Illustrasjons-/bannerbilde for Pedagogikk i barnehagelærerutdanningen - Barnehagefaglige grunnsteiner
Chronicle X (Tromsø), Bjørn Båsen. Photographer: Ingun A. Mæhlum

Konferanse om pedagogikkfagets rolle i barnehagelærerutdanningen. 

Konferansen vil denne gangen fokusere på vitenskapsteoretiske grunnsteiner i barnehagepedagogikken og hvordan dette kan påvirke utdanningen av fremtidige barnehagelærere.

Priser for konferansen er:

Early-Bird kr. 1700,-

Ordinær kr. 2400,-

Middag (kommer i tillegg) kr. 750,-

Påmeldingsfrister:
Early bird: 1. September
Vanlig: 24. oktober

Starter: 01.11.23 kl 09.00
Slutter: 02.11.23 kl 13.00
Hvor: ILP bygget
Sted: Tromsø
Målgruppe: Ansatte, Gjester / eksterne
Kontakt: Sidsel Boldermo
Telefon: +47 77644761
E-post: Sidsel.boldermo@uit.no

Meld meg på!
Legg i kalender

Foredragsholdere

Ioanna Palaiologou

Ioanna Palaiologou

Associate Professor, PhD. University of Bristol


Dr. Ioanna Palaiologou is a Chartered Psychologist of the British Psychological Society (BPS), with specialism on cognitive and developmental psychology , who was appointed as Associate Fellow of BPS in 2015. She has worked as both a university academic and child psychologist for more than 20 years and joined the School of Education (Psychology in Education), University of Bristol in December 2021.

Roger Säljö

Roger Säljö

Professor i pedagogisk psykologi ved Göteborgs universitet


Roger Säljö är professor i pedagogisk psykologi vid Göteborgs universitet och arbetar med frågor om lärande, interaktion och utveckling inom ett sociokulturellt perspektiv.

Anja Maria Pesch

Anja Maria Pesch

Førsteamanuensis i pedagogikk ved Høgskolen i Innlandet


Anja har doktorgrad i pedagogikk fra UiT Norges arktiske universitet og jobber på barnehagelærerutdanning og masterprogrammet i tilpassa opplæring.

Ole Henrik Hansen

Ole Henrik Hansen

Professor PhD. In ECEC at Jönköping University in Sweden


Ole is the practitioner that became professor. He was educated social pedagogue in Denmark. He worked as leader of an institution for children before starting to study pedagogy at a higher level.