VEILEDNINGSKONFERANSEN 2022 - gjennomføres digitalt

Presentasjoner

Her finner du presentasjonene fra veiledningskonferansen

Det er frivillig for hver innleggsholder om de vil dele presentasjonen sin. Om flere kommer inn vil de legges ut fortløpende her. 

Dag 1

Plenum
Eva Bjerkholt (USN/HINN) - Profesjonsveiledning og bærekraftig overgang mellom utdanning og yrke.

Sidsel Tveiten (OsloMet/UiT) & Oddny Igland (UiT) Erfaringer med utprøving av en modell for praksisveiledning på masternivå – bærekraftig?


Parallellsesjon 1

Symposium P1: Observasjon og feedback med digital støtte

1. Petter Mathisen. Medforfattere: Stein Erik Skaar. Martin Gaustad - UiA.
VR360 – observasjonsbasert veiledning på «steroider»?

2. Ingvild Bergan og Johan Kristian Andersen - UiA.
Utvikling av veilederkompetanse med bruk av Virtual Reality og 360°-video

3. Tor-Egil Nilsen - UiT Norges arktiske universitet.
Bedre digital feedback i praksisveiledningen


Paper P1 A: 

2. Line Mastad - UiA.
Hva vektlegger lærerutdannere i praksisfeltet i sitt møte med lærerstudentene?

3. Marianne Sandvik Tveitnes. Mette Irene Hvalby – UIS.
Veiledning av nyutdannede nytilsatte lærere i en inkluderende skole. Utfordringer og muligheter.


Paper P1 B:

1. Heidi Østland Vala. Liv Torunn Eik. Medforfatter: Anna Rigmor Moxnes - USN
Å holde liv i gløden. Hvordan skriver veiledningsstudenter fram sine læringsprosesser i eksamenstekster?

2. Elin Birkeland Markestad. Espen Braathen. Ragnhild Tveit Sekse. Trygve Aase - VID vitenskapelig høgskole. 
Et prosjekt om veiledning mellom studenter i veilederutdanning og helsefagarbeidere.

3. Magne Skibsted Jensen. Geir Luthen - HIOF
Kunnskapsmegling i tverrprofesjonelle veiledningsmøter – å bevege seg på «tynn is».

Rundebord P1 A: 

1. Even Elias Edvardsen - UiT Norges arktiske universitet. 
Et glimt inn i spåkula - teknologiens rolle i fremtidens profesjonsveiledning, hva gjør vi annerledes om 15 år?

2. Alix Young Vik. Anne Rønneberg. Anne Møystad. Sukhdeep Kaur. Dagfinn Bergsaker. Tone Dyrdal Solbrekke - UiO.
Løpende skikkethetsvurdering – systematisk underveisvurdering av tannlege- og tannpleierstudenter ved UiO


Rundebord P1 B:

Thomas Hasvold - Bardufoss videregående skole og Inger Merethe Hansen - UiT Norges arktiske universitet.
Hvordan bidra til økt prioritering og høyning av kvalitet i veiledning for nyutdannede i den videregående skolen?




Parallellsesjon 2

Symposium P2: Utvikling av Profesjonelle Veiledere (UPV): Pilotstudium av kvaliteter i veilederutdanninger

Eva Bjerkholt – USN/HINN, Heidi Østland Vala. Lene Joensen Kjær - USN, Arnhild Blystad, Linn Terese Bern, Susanne Jonsson - HINN, Inger Merethe Hansen og Kirsti Sivertsen Worum – UiT Norges arktiske universitet
Problemstillinger: Hvordan erfarer studentene sine læringsprosesser i studiet? Hvordan beskriver studentene sitt læringsutbytte? Hvordan vurderer studentene at studiet innhold og arbeidsformer har bidratt i deres læring?


Paper P2 A: 

1. Kari Wallem Bøe - UiT Norges arktiske universitet
Fra plan til reflektert praksis? Arbeid med rammeplanen gjennom faglig veiledning og kollektiv refleksjon


Paper P2 B: 

Ingen presentasjoner delt.


Rundebord P2: 

Ingen presentasjoner delt.

 

Dag 2

Plenum

Cato R. P. Bjørndal (UiT) - Bruk av teknologi for å styrke veiledningsprosessen i lærerutdanningens praksis.

Parallellsesjon 3

Symposium P3: Partnership for Sustainable Transition from Teacher Education to Profession: Becoming a Professional Teacher (STEP)

Eva Bjerkholt. Knut-Rune Olsen. Heidi Gilberg. Tonje Harbek Brokke - USN, Yngve Antonsen - UiT Norges arktiske universitet, Sissel Havre – Utdanningsforbundet og Jorun Sandsmark - KS:
Problemstilling: Hvilke forventinger har studentene og deres framtidige kolleger, skoleledere og eiere til de nyutdannede lærernes mestring av utfordringene i skolen?


Paper P3 A:

2. Janne Madsen. Bjarne Isaksen. Ronny Johansen. Siv Svendsen - USN
Kollaborativ veiledning på masteroppgavene i lærerutdanningen.


Paper P3 B:

1. Kaare Skagen - OsloMet
Veiledning på ferdigheter i norske veiledningstradisjoner

2. Hilde Madsø Jacobsen. Ruth Jensen. Eli Lejonberg - UiO
Idéer om veiledning av nyutdannede lærere i styringsdokumenter


Rundebord P3:

Ingen presentasjoner delt. 

 




Ansvarlig for siden: Hansen, Inger Merethe
Sist oppdatert: 03.10.2022 09:07