RKBU Nord markerer Frivillighetens år

Fritiden er en stor del av barn og unges liv og mange frivillige bidrar til at det finnes organiserte aktiviteter etter skoletid. RKBU Nord markerer Frivillighetens år ved å tilby webinar og fagseminar til de som møter barn og unge gjennom fritidsaktiviteter.

Illustrasjonsbilde
Illustrasjonsbilde Foto: Mostphotos
Portrettbilde av Karlsen, Mariann Schjølberg
Karlsen, Mariann Schjølberg mariann.s.karlsen@uit.no Senior kommunikasjonsrådgiver
Publisert: 02.06.22 11:00 Oppdatert: 02.06.22 11:55
Helse og velferd Idrett og friluftsliv Samfunn og demokrati

Under pandemien har det vært en oppblomstring av mentale helseplager hos barn og ungdom. Gjennom å tilby lunsjseminar og webinar vil vi sette fokus på de vanligste utfordringene og gi råd til hvordan man kan støtte, ivareta og snakke med barn og ungdom om mental helse.
Begge arrangementene er gratis. (Husk påmelding)

Informasjon og påmelding finnes her.

Frivillighetens år

Etter forslag fra Frivillighet Norge har regjeringen besluttet at 2022 skal markeres som Frivillighetens år. Frivillighetens år skal være et flomlys på frivillige organisasjoner og frivillighetspolitikken i Norge. Det skal bidra til økt deltakelse og mangfold, og synliggjøring av merverdien frivillig sektor bidrar med i samfunnet. Kulturdepartementet støtter Frivillighetens år.
Kilde: Frivillighetens år

Kortnytt fra Regionalt kunnskapssenter for barn og unge, Nord (RKBU Nord)