Jan Ketil Petersen
Stillingsbeskrivelse
Jeg jobber i fellesadministrasjonens tjenesteutviklingsteam, og jeg leder strategisk rådgivingsteam ved IT-avdelingen. Oppgavene mine er innenfor IT-prosjektledelse, rådgiving, analyse av IKT-trender i sektoren, utvikling av administrative tjenester og IT-rettet forvaltnings- og kvalitetsarbeid m.m.
Ferdigheter:
- PRINCE2 - rammeverk for prosjektledelse
- Prosjektveiviseren - rammeverk for gode prosjekter i det offentlige
- ITIL - rammeverk for IT styring, ledelse og kvalitetsutvikling
Roller/prosjekter:
- Teamleder strategisk rådgivingsteam ITA
- Tjenesteutviklingsteamet (medlem)
- Prosessdesigner i UH Sak, ServiceNow
- Prosjektleder Datamigreringsprosjektet 2021-2022
- Tjenesteutvikler Digital arbeidsplass 2021-2022
- Programleder i DigU - Drivkraft for digitalisering 2019-2021
- Sekretær for DigU programstyre 2018-2021
- Prosjektleder DigU - Ny organisasjons- og styringsmodell ITA 2019
- Prosjektleder GDPR - innføring av ny personvernforordning 2017-2019
- Prosjektleder IT infrastruktur transformasjon 2017-2018
- Prosjektleder UiT Student app 2016-2017
- Seksjon for digitale utdanningstjenester - opplæringsteamet (O365/Office, Canvas m.m.) 2016