Tove I. Dahl
Stillingsbeskrivelse
Jeg er professor i pedagogisk psykologi med stor interesse for læring, motivasjon, språk og kultur. Jeg er spesielt interessert i hvordan vi utvikler oss utenfor klasserommet, det være seg alene eller med andre, i ulike situasjoner ute eller på reise, eller i samspill med folk fra andre kulturer og livserfaringer. Konsekvent gjennom hele min karriere har vært mitt fokus på den spesielle plassen språk og tekstforståelse har i våre liv - for informasjon, glede, innsikt og kontakt. I senere tid har forskningen min også handlet om å bedre forstå interesseutvikling, mot og eventyr ("adventure") med et spesielt øye på hvordan de kan gi nye perspektiver på læring.
Lær mer om vår EPIC forskningsgruppe som jeg hører til.
Vitenskapelige arbeidsområder
De 50 siste resultatene fra Cristin vises på siden. Se alle arbeider i Cristin her →
Publikasjoner utenom Cristin
<! st1\:*{behavior:url(#ieooui) } -->
Forskningsinteresser
Courage
Adventure
Cognitive and situated perspectives on learning
Language comprehension
Language acquisition/learning
Peace education
Learning and Assessment
Learning in non-formal environments
Life (and sleep) in the High North
The tourist experience
Undervisning
Emneansvarlig for:
PSY-1505 Læringspsykologi
PSY-2012 Pedagogisk psykologi / Educational psychology (English)
PSY-3000 Proseminar
PSY-3006 Selvvalgt emne i psykologi (Norsk/English)
PSY-3018 From theory to the practice of teaching (English)
PSY-3021 The psychology of experience (English)
PSY-3900 Masteroppgave i psykologi
Foreleser også i:
PSY-1000 Studie(u)vaner
PSY-1001 Språk og tenkning
PSY-1003 Språk
PSY-1503 Språk
PSY-1509 Veiledning av empiriske studentoppgaver
PSY-1510 Veiledning av empiriske studentoppgaver
PSY-2002 Veiledning av empiriske eller teoretiske studentoppgaver