Markedsanalyser

Øystein Myrland
Professor / nestleder forskning ved Handelshøgskolen - UiT
Enhet: Handelshøgskolen ved UiT i Tromsø
Jeg har mine forskningsinteresser innenfor feltet markedsanalyse. Her jobber vi med prisanalyse, altså analyse av prisdannelsen i et marked gjennom tilbud og etterspørsel. Verktøyene vi benytter er økonometri og partielle likevektsmodeller. Jeg er også interessert i reklameefektevaluering. Her ser vi på spørsmål som; har reklame/promosjon noen målbar effekt, og er gevinsten større enn kostnaden?

Svein Ottar Olsen
Professor
Enhet: Handelshøgskolen ved UiT i Tromsø
RESEARCH INTERESTS
Social Psychology (Attitude Strength – Attitude-behaviour models / measurement)
Consumer Behaviour (Perceived Quality/Satisfaction/Loyalty/Branding)
International Marketing (Country-of-Origin research/Country Image)
Product Development (Product testing – perceived quality/satisfaction)
Generic - Commodity Marketing / co-branding (different aspects)
Research Methods (Survey research/Attitude measurement/Context Effects/SEM-LISREL)
Food Choice and (Sea)Food Consumption Behaviour (different aspects)
Anders Hauge Wien
Professor i markedsføring
Enhet: Handelshøgskolen ved UiT i Tromsø
- Consumer behaviour
- Marketing communication
- Marketing strategy
- Social media / interactive marketing