Rannveig Grøm Sæle,
Merete Aasheim
:
Kunnskapsoppsummering og klassifisering av tiltaket Mitt valg! Ungdomsskole-versjonen
Ungsinn. Tidsskrift for virksomme tiltak for barn og unge 2021
ARKIV
Merete Aasheim,
Sturla Fossum,
Charlotte Reedtz,
Bjørn Helge Handegård,
Monica Martinussen
:
Examining the Incredible Years Teacher Classroom Management Program in a Regular Norwegian School Setting: Teacher-Reported Behavior Management Practice, Problem Behavior in Classroom and School Environment, Teacher Self- and Collective Efficacy, and Classroom Climate
Merete Aasheim,
Joshua Patras,
Helene Eng,
Henrik Natvig
:
Kunnskapsoppsummering og klassifisering av tiltaket: PALS – Positiv atferd, støttende læringsmiljø og samhandling (2.utg.)
Ungsinn. Tidsskrift for virksomme tiltak for barn og unge 12. oktober 2018
ARKIV /
FULLTEKST
Merete Aasheim,
May Britt Drugli,
Charlotte Reedtz,
Bjørn Helge Handegård,
Monica Martinussen
:
Change in teacher–student relationships and parent involvement after implementation of the Incredible Years Teacher Classroom Management programme in a regular Norwegian school setting
British Educational Research Journal (BERJ) 2018
DATA /
ARKIV /
DOI
Merete Aasheim,
Charlotte Reedtz,
Bjørn Helge Handegård,
Monica Martinussen,
Willy-Tore Mørch
:
Evaluation of the Incredible Years Teacher Classroom Management Program in a Regular Norwegian School Setting
Scandinavian Journal of Educational Research 29. mai 2018
ARKIV /
DOI
Oddbjørn Løndal,
Merete Aasheim
:
De Utrolige Årenes Skole og barnehageprogram
Gyldendal Akademisk 2016
Bente Kirkhaug,
May Britt Drugli,
Bjørn Helge Handegård,
Stian Lydersen,
Merete Aasheim,
Sturla Fossum
:
Does the Incredible Years Teacher Classroom Management Training programme have positive effects for young children exhibiting severe externalizing problems in school?: A quasi-experimental pre-post study.
Merete Aasheim
:
Relasjons- og utviklingsstøttene barnehager - Evaluering av et universalforebyggende tiltak i barnehagen - Foreløpige funn fra pilotering i Norge
2023
Lene-Mari Potulski Rasmussen,
Merete Aasheim
:
Kjente komponenter i implementeringsarbeid
2022
Merete Aasheim
:
Oppvekstmiljø og psykisk helse
2022
Merete Aasheim,
Oddbjørn Løndal
:
DUÅ skole- barnehageprogram før og nå, norske forskningsresultater
2022
Merete Aasheim,
Oddbjørn Løndal
:
Forebyggende psykisk helse i barnehagen
2022
Merete Aasheim,
Oddbjørn Løndal
:
Forebyggende psykisk helse i barnehagen
2022
Merete Aasheim
:
Tjenestøttetilbud RKBU Nord - Hvordan jobbe med relasjon- og utviklingstøtte i barnehager
2021
Mariann Bellika Hansen,
Merete Aasheim
:
COUNTRY REPORT – NORWAY
IAS - Increasing accessibility of integrated Early Childhood Education and Care (ECEC) services
UiT Norges arktiske universitet 2021
Merete Saus,
Merete Aasheim,
Joshua Patras,
Ragnhild Bjørknes,
Simon-Peter Neumer,
Marcela Douglas
:
Presentasjon av PIRM Supported Parenting Interventions for Refugees and Minority Families og De utrolige årene (DUÅ)
2019
Oddbjørn Løndal,
Merete Aasheim
:
Fungerer opplæringsprogrammet "De Utrolige Årene" i skole, SFO og barnehage? (Tromsø)
Er opplæringsprogrammet De Utrolige Årene (DUÅ) i skole, SFO og barnehage en trussel mot pedagogisk frihet, eller et nyttig supplement?
2019
Merete Aasheim,
Charlotte Reedtz,
Bjørn Helge Handegård,
Monica Martinussen
:
Young children with problem behaviour in school settings:
Evaluation of the Incredible Years Teacher Classroom Management program in a Norwegian regular school setting
UiT Norges arktiske universitet 2019
Merete Aasheim
:
OPPVEKSTMILJØ - Hvordan påvirker oppvekstmiljøet psykisk helse hos barn og unge?
2019
Merete Aasheim
:
Evaluering av DUÅ skole- og barnehageprogrammet i Norge - resultater for elever i skolen. Og hva har vi lært om implementering?
2019
Oddbjørn Løndal,
Bjørn Brunborg,
Siri Gammelsæther,
Merete Aasheim
:
Det handler ikke bare om ro i klasserommet
Dagsavisen 22. oktober 2018
DATA
Oddbjørn Løndal,
Bjørn Brunborg,
Siri Gammelsæther,
Merete Aasheim
:
Er DUÅ og PALS en trussel mot demokratiet?
barnehage.no 22. oktober 2018
DATA
Oddbjørn Løndal,
Merete Aasheim
:
Evaluation of the IY-TCM program in regular school settings in Norway: Change in student’s behavior
2018
Merete Aasheim,
Maria Joao Seabra-Santos,
Sturla Fossum,
Maria Filomena Gaspar,
Bjørn-Helge Handegård,
Sofia O Major
m.fl.:
Effects of the Incredible Years Teacher Classroom Management program (IY-TCM) in disadvantaged and universal settings: Change in children’s problem behavior and social skills
2018
Merete Aasheim
:
Hvordan forebygge utvikling av problematferd og styrke sosiale ferdigheter hos barn?
2018
Merete Aasheim,
Janne Evertsen
:
Hvordan forebygge utvikling av problematferd og styrke sosiale- og emosjonelle ferdigheter hos barn?
2018
Merete Aasheim
:
Evaluation of the IY-TCM program when implemented as a universal preventive intervention in regular kindergarten and school settings in Norway: Change in children and teacher behavior
2018
Merete Aasheim
:
Hvordan forebygge utvikling av atferdsvansker hos barn?
2018
Merete Aasheim
:
Evaluation of the IY-TCM program in regular kindergarten and school settings in Norway: Change in children’s behavior
2018
Merete Aasheim,
Bente Kirkhaug,
Bjørn Helge Handegård,
Charlotte Reedtz,
May Britt Drugli,
Sturla Fossum
m.fl.:
Evaluering av De Utrolige Årenes skole- og barnehageprogram i Norge - endring i atferd hos barn i alderen 3-8 år
2018
Merete Aasheim,
May Britt Drugli,
Sturla Fossum,
Bjørn Helge Handegård,
Bente Kirkhaug,
Stian Lydersen
m.fl.:
Evaluering av De Utrolige Årenes (DUÅ)Skole- og barnehageprogram i Norge: Endring i atferd hos elever 6-8 år i skolen og hos barn 3-6 år i barnehagen
2017
Merete Aasheim,
May Britt Drugli,
Sturla Fossum,
Bjørn Helge Handegård,
Bente Kirkhaug,
Stian Lydersen
m.fl.:
The Incredible Years Teacher Classroom Management Program in Norway: Effects of a universal preventive effort in regular school- and kindergarten settings
2017
Merete Aasheim,
Bjørn Helge Handegård,
Sihu Klest,
Monica Martinussen,
Charlotte Reedtz
:
Evaluation of The Incredible Years Teacher Classroom Management program in a Norwegian school setting: Changes in children's behavior - preliminary results
2015
Merete Aasheim,
Oddbjørn Løndal
:
Evalueringsstudien, De Utrolige Årenes Skole- og barnehageprogram, foreløpige funn elevdata
2015
Merete Aasheim
:
Forskningstorget 2015, Barn og ungdom, mat og matkultur
Forskningstorget 2015 2015