vår
2017
ITE1900 Programmering 1 - 10 stp
Hva lærer du
Læringsutbytte
Kunnskap:
Kandidaten skal kunne redegjøre for prinsippene for objektorientert programmering.
Kandidaten kjenner til hva som ligger i begrepene arv og polymorfisme.
Kandidaten kjenner til avanserte modelleringsmekanismer innenfor objektorienteringen, blant annet abstrakte klasser og interfaces
Kandidaten kjenner til mekanismene for hendelsesorientering i Java GUI programmering
Kandidaten kjenner til serialisering, rekursjon og trådprogrammering
Ferdigheter:
Kandidaten kan skrive objektorientert programkode ved bruk av klasser, metoder, innkapsling, arv og polymorfi.
Kandidaten kan programmere grafiske grensesnitt med hendelseshåndtering
Kandidaten kan skrive programmer mot binærfiler og kan utnytte serialisering
Kandidaten kan bruke et versjonshåndteringssystem
Kandidaten kan skrive rekursive funksjoner
Kandidaten kan skrive programmer med tråder og mot internett
Generell kompetanse
Kandidaten kan planlegge og gjennomføre programmerings prosjekter, både alene og som deltaker i en gruppe.
Kandidaten vil tilegne seg avanserte programmeringskunnskaper
Eksamen
Obligatoriske arbeidskrav
Elektroniske tester for egenevaluering.
4 av 5 obligatoriske oppgaver må være godkjent
Det kreves minst 75% oppmøte i faget på øvinger og forelesning (dette gjelder ikke nettstudenter).
Vurdering
5 timers elektronisk eller skriftlig eksamen (med tilsyn, uansett eksamensform). Det gis bokstavkarakterer fra A-F, der F er ikke-bestått. Det gis kontinuasjonsadgang for studenter som ikke har bestått siste ordinære arrangerte eksamen i dette emnet.
Error rendering component
- Om emnet
- Studiested: Narvik | Bodø | Nettstudium |
- Studiepoeng: 10
- Emnekode: ITE1900
- Ansvarlig enhet
- Institutt for datateknologi og beregningsorienterte ingeniørfag
- Tidligere år og semester for dette emnet