høst
2024
FSK-2043 Strategi og markedsføring for sjømatnæringen - 10 stp
Hva lærer du
Hva lærer du
Kunnskap
Kandidaten
- har bred kunnskap om planlegging, strategi, konkurransedyktighet og innovasjonsprosesser
- kjenner til betydningen av forskning og innovasjon for næringsutvikling innen sjømatnæringen
- har kunnskap om sentrale begreper innen markedsføringsfaget
- har overordnet kunnskap om kunde-, produkt- og merkevareledelse
Ferdighet
Kandidaten
- kan anvende relevante teorier og metoder til å løse problemstillinger i sjømatnæringen
- kan finne, vurdere og anvende datakilder og fagkunnskap om sjømat og presentere dette
- kan reflektere over og evaluere egen faglig prestasjon og justere denne under veiledning
Generell kompetanse
Kandidaten kan
- formidle sentralt fagstoff som teorier, problemstillinger og løsninger både skriftlig, muntlig og gjennom andre relevante uttrykksformer
- utveksle synspunkter og erfaringer med andre med bakgrunn innenfor fagområdet og gjennom dette bidra til utvikling av god praksis
Timeplan
Eksamen
Vurderingsform: | Dato: | Varighet: | Karakterskala: |
---|---|---|---|
Skriftlig skoleeksamen | 11.12.2024 09:00 |
4 Timer | A–E, stryk F |
Obligatoriske arbeidskrav:Følgende arbeidskrav må være gjennomført og godkjent før man kan framstille seg til eksamen: |
|||
Presentasjon av gruppearbeid på seminar | Godkjent – ikke godkjent |
- Om emnet
- Studiested: Tromsø |
- Studiepoeng: 10
- Emnekode: FSK-2043
- Ansvarlig enhet
- Norges fiskerihøgskole
- Kontaktpersoner
-
-
- Tidligere år og semester for dette emnet