Oppstart av betalt parkering ved UiT Alta 01.10.24

screenshot av appen
Slik ser det ut i appen Foto: UiT

Fra 1. oktober blir det betalt parkering på ALLE parkeringsplassene tilknyttet UiT i Alta, fra denne datoen betaler du parkeringen via appen «Park Nordic». Vi anbefaler å laste ned appen i forkant av denne datoen slik at du er klar.

NB! For mer informasjon om parkering, regler, spørsmål osv. Besøk siden uit.no/parkering

Parkeringstider

Innkrevingsperioden vil normalt være mellom 07:00 - 17:00 på hverdager. Helger og helligdager er gratis. Det samme gjelder for ettermiddager og kveld. Mindre variasjoner kan finnes, sjekk app eller skilting på stedet.

Priser

For studenter og ansatte ved UiT er parkeringsavgiften 5,-  per time, for el-biler er det 2,- i timen.

Alle andre betaler 25,- i timen i Alta.

* For å få rabatterte priser må kjøretøyet være registrert i appen, at du er pålogget via Feide og at du bruker appen til betaling. Eller benytter betalingsautomaten ved hovedinngangen.

Bruk av appen

For å få rabatt som student eller tilsett må du ha ein gyldig feide-konto ved UiT. Når du har dette, må du lasta ned parkeringsappen ParkNordic og følgja trinna under første gong du bruker appen.

1. Last ned ParkNordic i App Store eller Google Play
  2. Registrer deg som bruker
  3. Gå inn på «Parkeringsavtale» i app
  4. Velg “ UiT Norges arktiske universitet ansatt/student”
  5. Legg inn brukernavnet ditt i formen 'aaa000' i feltet for FEIDE
  6. Les og godta brukervilkårene
  7. Registrer kjøretøyet som du ønsker å knytte til parkeringsavtalen. Dersom du ønsker å bytte bil, må dette gjøres i profilen din.
  8. Du kan nå starta og stoppa parkeringa di

Spørsmål

Eventuelle spørsmål om parkering kan rettes til parkering@uit.no

Målgruppe: Ansatte, Studenter