Hvordan oppnå god kvalitet i tilbudene til barn og unge? (Webinar)

Illustrasjons-/bannerbilde for Hvordan oppnå god kvalitet i tilbudene til barn og unge? (Webinar)
Printscreen av nettsiden implementere.no

Når vi etablerer nye tilbud for barn, unge og deres familier, er det for å oppnå et eller flere mål. Målene kan være ulike, alt fra å fremme god psykisk helse, redusere risikofaktorer eller redusere vansker. To faktorer er viktige for om målene nås. Det ene er at tiltaket som etableres er virksomt, det andre er at implementeringen av tiltaket er god.

Implementere.no er en ny kunnskapsressurs på nett som støtter tjenestene i få til gode implementeringsprosesser. Nettsiden kan benyttes av alle tjenester som jobber for barn og unge som for eksempel helsestasjons- og skolehelsetjenesten, barnevernet, skole, barnehager, PPT, lavterskel psykisk helsetjenester og Barne-ungdoms klinikker. I webinaret vil vi presentere den nye ressursen og fortelle hvordan den kan brukes som et verktøy for kvalitetsarbeid i tjenestene.

Webinaret er særlig relevant for deg som har en lederfunksjon eller en strategisk rolle for utvikling av tjenester og tilbud, men også for alle som er involvert i etablering av nye tilbud, enten dere er i planleggingsfasen, eller allerede i gang.

Foreleser: Førstelektor, Helene Eng.

Når: 21.04.23 kl 10.00–11.00
Hvor: Zoom