Alle ansatte og studenter inviteres til brukertesting mandag 19. oktober

Vi trenger din hjelp til å utvikle administrasjonens tjenester. Ta med en kopp kaffe og kom innom foajeen for å gi oss dine innspill på UiTs foreløpige tjenestekart.

I ADM 2020 har administrasjonen fått en ny organisering, og 13 nye fellestjenester er opprettet. I løpet av våren er det laget en oversikt - et «kart» - som viser de ulike tjenestene som administrasjonen tilbyr. Nå ønsker vi hjelp til å teste kartet sett fra en brukers perspektiv. Alle ansatte og studenter ved campus Harstad inviteres derfor til å komme med sine innspill mandag 19. oktober.

Spørsmålene man ønsker å belyse:

• Er dette forståelig?
  • Tilsvarer tjenestene dine behov?
  • Har du forslag til endringer og forbedringer?
  • Hvilke tjenester fungerer, hvilke burde utvikles, og hvilke skal prioriteres?

Brukertestingen vil foregå fysisk og digitalt. Den fysiske brukertestingen på Campus Harstad er 19. oktober fra kl. 10:00-14:00.

Aktiviteten vil foregå i foajeen:

• På brukertestingen er det satt opp stasjoner for bakgrunnsmateriale, selve tjenestekartet og tjenestene for de ulike brukergruppene (student, underviser, forsker, ansatt, leder og eksterne).
  • Det vil være verter til stede som tar imot innspill fra brukerne.
  • Det legges opp til rikelig anledning for brukerne til å kommentere, stille spørsmål, komme med kritikk, gjøre forbedringer etc.
  • Vi anslår at de som deltar med sine innspill og meninger vil bruke alt fra 15 minutt til 1 time på selve brukertestingen.
  • Brukertestingen vil foregå i henhold til UiTs smittevernveileder
    •  De som er syk skal holde seg hjemme
    •  Tilgjengelig antibac
    •  Hvis mange kommer samtidig, kan det bli noe venting for å sikre god avstand mellom deltakerne

Brukertesting vil foregå på campusene i Alta, Harstad, Narvik og Tromsø. Vi planlegger også å arrangere noen digitale økter med brukertesting for de som foretrekker det. Etter brukertestingen vil arbeidet presenteres for universitetsdirektøren som skal ta en beslutning om veien videre for utviklingsprogrammet.

Mer informasjon om utviklingsprogrammet finner dere her: https://uit.no/om/utvikling-av-administrasjon

Tjenestekart

Når: 19.10.20 kl 10.00–14.00