Seminar om åpen publisering og forskningsdatahåndtering (Harstad)

Illustrasjons-/bannerbilde for Seminar om åpen publisering og forskningsdatahåndtering (Harstad)

Vil du nå ut med din forskning til flest mulig fagfeller og få flere siteringer og samarbeidsmuligheter? Vil du at samfunnet nyttiggjør seg av nye funn i forskningen langt raskere enn før? Har du en ekstern finansieringskilde og vil tilfredsstille kontraktkravene? Hva er Plan S, og hva betyr det for deg?

På dette seminaret i regi av Universitetsbiblioteket vil du lære mer om hva du som UiT-forsker bør vite om vitenskapelig publisering og forskningsdatahåndtering, og om krav til og muligheter for åpen tilgang.

Seminaret er åpent for forskere, (høyere grads) studenter og administrativt ansatte. Ønsker du å få oversikt på forhånd, kan du gå til Universitetsbibliotekets sider.

Timeplan:

• 09:15 – 11:30    Økt 1: Åpen tilgang til vitenskapelige publikasjoner
  • 11:30 – 12:30    Lunsj
  • 12:30 – 14:30    Økt 2: Åpne forskningsdata

Vi ber om påmelding, også om du bare har anledning til å delta på den ene av de to øktene. Påmeldingsfrist: onsdag 16. januar.

Vel møtt!

Når: 23.01.19 kl 09.15–14.30