[OPPDATERT/LØST 24.09] Problem med utskrift


[Oppdatering 24.09]

 Alle berørte maskiner har fått programmet Reset-My-Printers (Xerox+HP) tilgjengelig under Available Software i Software Center. Installer denne og logg av og på maskinen igjen, så skal problemet være løst. Klikk her for installasjonsveiledning.


[Oppdatering 23.09]

Det er fremdeles problemer med skriverdriveren på endel maskiner. Problemet ser ut til å ha vært en fix som ble installert på et visst antall maskiner.

En mulig løsning er å legge til skriveren Pullprint_XGPD:

Klikk på Startknappen og skriv i startmenyens søkefelt: \\punk.ad.uit.no\pullprint_xgpd og klikk Enter eller:

  1. Trykk på Startknappen
  2. Velg: Enheter og skrivere
  3. Legg til skriver
  4. Legg til en nettverksskriver, trådløs skriver...
  5. Skriveren jeg vil ha er ikke listet
  6. Søk etter skrivere i Active Directory, basert på.. 
  7. Skriv Pullprint i navnefeltet og søk.
  8. Dobbeltklikk på Pullprint_XGPD for å legge denne til

Dette ser også ut til å ordne grunnen til problemet, så på neste innlogging burde den vanlige pullprintdriveren dukke opp og fungere som normalt.

Det jobbes med å ordne dette automatisk.

 


 

 På grunn av en feil i et ovenliggende system har noen ansatte/studenter opplevd problemer med utskrift. Problemer som kunne oppstå var at pullprint skriveren forsvant, eller at man fikk en feilmelding når man prøvde å skrive ut. Problemet er nå løst.


 


Spørsmål vedrørende denne driftsmeldingen rettes til:

Orakelet
Seksjon for Brukerstøtte ved Avdeling for IT
UiT norges arktiske universitet
Hjemmeside: http://uit.no/orakel
E-postadresse: orakel@uit.no
Telefon: +47 776 44544

Målgruppe: Studenter, Ansatte
Opprettet: 22.09.15 15:47
Sist oppdatert: 24.09.15 15:33