Reservering av møteserier i Outlook

Reservering av møteserier i Outlook fungerer nå slik det skal. Når du reserverer serier er det bare de tidspunktene som kolliderer tidligere registrerte møter som blir avvist. Resten av møteserien blir booket.

Vi har laget en egen brukerveiledning for reservering av møteserier. Det er viktig at du leser denne hvis du skal reservere møteserier.

Måten dette gjøres på og hvordan Outlook viser reserverte møter gjør at det er en del faktorer man må være oppmerksom på

1. Når du registerer en møteserie, så vil du få flere e-poster. Du vil først få en e-post som sier at møtebestillingen var vellykket. Dette får man selv om det var enkeltmøter som feilet.

2. Når er møte i en møteserie feiler, så vil du få en egen e-postmelding fra det møterommet det gjelder. Du må korrigere dette møtet manuellt

3. Et møtetidspunkt i en møteserie som feiler vil vises i din egen kalender på samme måte som de andre møtetidspunktene. Det er e-posten fra møterommet som forteller deg at det er en konflikt, ikke kalenderen din.

Les brukerveiledningen for reservering av møteserier!


Vi har også samlet alle brukerveiledningene for Reservering av møterom på nettsiden: Reservasjon av møterom. Her vil du finne informasjon om: Hvordan du reserverer enkeltrom, Finner tilgjengelige møterom/tidspunkt i Outlook, Hvordan du går fram hvis du skal reservere møterom på vegne av andre, Hvordan du reserverer møteserier og hvordan du avlyser møter.


Spørsmål vedrørende denne driftsmeldingen rettes til:

Orakelet
Seksjon for IT-brukerstøtte ved Universitetet i Tromsø
Hjemmeside: https://uit.no/orakel
E-postadresse: orakel@uit.no
Telefon: +47 776 44544

Målgruppe: Ansatte
Opprettet: 07.02.14 08:17
Sist oppdatert: 08.02.14 14:03