vår
2024
PED-3903 Spesialpedagogikk mastergradsoppgave - 40 stp
Hva lærer du
Etter bestått emne skal studentene ha følgende læringsresultat:
Kunnskaper og forståelse
Studenten har inngående kunnskap om:
- et avgrenset spesialpedagogisk forskingsfelt
- forskning og forskningsprosesser
Ferdigheter
Studenten kan:
- finne fram til relevant litteratur for å belyse forskningsmessige problemstillinger
- dokumentere eget forskningsarbeid slik at det tilfredsstiller formelle krav til vitenskapelige tekster/publikasjoner
- begrunne valg av metode, gjennomføre en empirisk undersøkelse og sikre reliabilitet og validitet til undersøkelsen
Kompetanse
- Kunne formulere spørsmål og problemstillinger som bidrar til å fremskaffe ny kunnskap innenfor et valgt forskningsfelt.
- Kunne administrere et FOU-prosjekt.
- Kunne vurdere kvaliteten - styrker og svakheter - ved egen og andres forskning og framstille dette skriftlig.
Undervisning
Det totale undervisningsomfanget er på rundt 20 timer, gjennom digitale seminarer felles for PED-3055 og PED-3059.
Studentene får oppnevnt egen veileder. Veiledningen foregår individuelt eller i grupper. Det skal inngås en veiledningskontrakt mellom universitetet, den enkelte student og veileder så snart som mulig etter at veileder er oppnevnt.
Veiledningsrammen er satt til 52 timer. Det vises for øvrig til veiledningskontrakt for utfyllende informasjon.
Emnet evalueres muntlig eller skriftlig minimum en gang hvert annet år.
Timeplan
Eksamen
Vurderingsform: | Dato: | Vekting: | Karakterskala: |
---|---|---|---|
Oppgave | 15.05.2024 14:00 (Innlevering) | 0/1 | A–E, stryk F |
Muntlig eksamen | 18.06.2024 08:00 |
1/1 | A–E, stryk F |
- Om emnet
- Studiested: Alta |
- Studiepoeng: 40
- Emnekode: PED-3903
- Ansvarlig enhet
- Institutt for lærerutdanning og pedagogikk
- Tidligere år og semester for dette emnet