Historisk avtale signert i Alta

Ordførar Monica Nielsen og rektor Anne Husebekk signerte i dag ein samarbeidsavtale mellom UiT Noregs arktiske universitet og vertskommunen for UiT i Alta, Alta kommune.

Kveseth, Magne
Publisert: 05.03.20 09:15 Oppdatert: 27.03.20 15:09
Tromsø Alta

Alta kommune, UiT Norges arktiske universitet, Husebekk, Nielsen
AVTALEN KLAR: UiT Noregs arktiske universitet og Alta kommune underteikna i dag ein omfattande avtale om samarbeid. Rektor Anne Husebekk og ordførar Monica Nielsen var samde om betydinga av det kommande samarbeidet. Foto: Magne Kveseth

I avtalen går det fram at Alta kommune og UiT begge skal bidra til å utvikla vidare eit forpliktande samarbeid, der rollene og kompetansen til begge partane blir utnytta til det felles beste. I teksten heiter det at avtalen skal leggast til grunn for spesifikke samarbeidsprosjekt mellom kommunen og universitetet. Den avtalen som i dag vart skrive under av dei to partane bygger på plandokument frå kommunen og universitetet, mellom anna kommuneplanens samfunnsdel «Alta Vil 2015–2027», og den strategiske planen til universitetet «Drivkraft i nord: Strategi for UiT mot 2022» og UiTs utviklingsprogram for UiT i Alta.

Ei rekke sentrale samarbeidsområde

Eit viktig avsnitt i avtalen mellom partane, er at regionen rundt Alta stiller store krav til både kommunen og universitetet. Dette skal avtalen ta høgde for og det er plukka ut ei rekke sentrale samarbeidsområde mellom UiT og Alta kommune. Desse kan samanfattas i delmåla for samarbeidet:

«Målet med avtalen er å vidareutvikla samarbeidet mellom Alta kommune (AK) og UiT for å styrke evna til dei to organisasjonane til å utøva og utvikla samfunnsoppdraga sine og til å bidra til ei gjensidig positiv utvikling.», heiter det i teksten.

• I fellesskap bidra til å vidareutvikla og forsterka Altas posisjon som ein attraktiv by og vertskommune, og dessutan UiTs rolle som den viktigaste kompetanseinstitusjonen til landsdelen.
  • Medverka til rekruttering av tilstrekkeleg og riktig kompetanse til nærings- og arbeidsliv i kommunen.
  • Bidra til å styrka utdanningstilbodet ved UiT i Alta på relevante fagområde for Alta og AK.
  • Bidra til å utvikla ny kunnskap som er relevant for AK og kommunesektoren.
  • Bidra til å styrka Alta som regionalt senter gjennom felles kompetansebygging knytt til utviklinga i regionen og aktørane utanfor Alta sine behov.
  • Bidra til auka dialog mellom AK og UiT, inkludert diskusjonar om behov for nye studiar ved UiT, nye studiar i Alta og samarbeid i forskings- og utviklingsprosjekt.

Stor tyding for begge partar

Rektor Anne Husebekk og ordførar Monica Nielsen var klare på at avtalen har stor tyding for begge partar. Både UiT og Alta kommune har felles mål og aktivitetar som utfyller kvarandre, og det blir understreka kor viktig det er med samarbeid for å løysa samfunnsoppdraget som begge partar har. Alta kommune er tenesteytar og samfunnsutviklar og ein lokal, demokratisk arena. UiT skal tilby utdanning og forsking av høg kvalitet og skal sikra god tilgang på kompetanse i lokalt og regionalt arbeidsliv, samtidig som dette bidrar til utvikling av velferd, verdiskaping og omstilling.

Avtalen inneheld òg eigne punkt om klima og miljø, byutvikling, reiseliv og digitalisering. Visualiseringssenteret ved campus Alta og det kommunale «Smarthuset – eg bor smart» er òg sentrale samarbeidsarenaer i tida framover, ifølgje avtalen.

Her finn du heile avtalen mellom UiT og Alta kommune

Rektor Husebekk, campusleder Rune Sundelin
RYDDA PLASS: UiT-rektor Anne Husebekk og campusleiar i Alta, Rune Sundelin rista snøen av skinna og gjorde klar for avtalesignering. Foto: Magne Kveseth
Kveseth, Magne