19 ansatte ønsker å sitte i universitetsstyret

8. juni blir det klart hvilke ansatte ved UiT som får plass i universitetsstyret. 19 kandidater er foreslått.
Utsi, Inger Elin Kristina
Bilde av forfatter finnes ikke, dette er en placeholder
Lillian Abelsen
Publisert: 16.05.17 00:00 Oppdatert: 16.05.17 11:52

19 KANDIDATER: Her er alle som ønsker å sitte i universitetsstyret fra høsten 2017.

30. mai arrangeres et valgmøte der kandidatene får anledning til å presentere seg og sine målsetninger for universitetet. Dette valgmøtet streames slik at alle kan se det.

Leder for valgstyret, Espen Sirnes, har tidligere uttalt at det er viktig at det er nok kandidater til valget.

Da fristen utløp, var det kommet inn 19 forslag. På valgsidene kan du se hvem som stiller til valg. På valgsidene finner du også mer informasjon om valget og reglementet.

Det skal velges tre representanter for gruppa fast ansatte i undervisnings- og forskerstillinger, én representant i gruppa midlertidig ansatte i undervisnings- og forskerstillinger, én for gruppa teknisk/administrativt ansatte og to studentrepresentanter. Det skal også velges vararepresentanter.

Valget åpnes 1. juni og varer til 7. juni.

Utsi, Inger Elin Kristina
Bilde av forfatter finnes ikke, dette er en placeholder