Tilbyr masse mer enn messe

- Som student er det viktig å aktivisere seg selv for å trives. Og vi vil at alle skal trives på campus, sier Håvard Johannes Nielsen i studentersamfunnet. Onsdag inviterer samfunnet til messedag ved campus Narvik.
Eidum, Espen Viklem
Publisert: 22.08.16 00:00 Oppdatert: 22.08.16 14:03
Narvik

- Still opp på messedagen, finn en aktivitet som passer deg, sier Håvard Johannes Nielsen, ansvarlig for intern aktivitet i Narvik Studentersamfunn. Foto: Espen Eidum

- Vi kan love et relativt tettpakket program, ikke bare onsdag men også videre frem mot helga, sier Nielsen, som er ansvarlig for intern aktivitet i Narvik Studentersamfunn (NSS).

Viktig å være med

Under åpningen av det akademiske året ved campus sist uke, understreket han hvor viktig det er at nye studenter finner seg til rette så tidlig som mulig i studietiden. Nielsen gjentar gjerne budskapet når messedagen nå står for døren:

- Det er essensielt å ha et sosialt liv som student. Trives du på fritiden, er sjansene store for at du trives med studiene dine også. Og vi vil at alle skal trives her på campus.

Mye å by på

Under messedagen onsdag vil NSS presentere sine forskjellige tilbud til studentene.  En lang rekke klubber knyttet til campus vil ha stand i glassgata og informere om sine aktiviteter. Det hele skjer mellom 10.00 og 14.00. Men Nielsen lover mer etter endt messeøkt.

Fra onsdag ettermiddag til fredag kveld inviteres nemlig studentene med på en lang rekke aktiviteter; fotoworkshop, paintball, badminton, fjelltur til "Linken", kro-kveld, jam-kveld, åpen gymsal, introduksjon til ølbrygging - og pokerturnering, er noe av det som står på lista. Og om ikke mengden forskjellige aktiviteter skulle trigge til deltagelse, har studentersamfunnet mer å lokke med.

Lotteri

- For hver aktivitet studentene deltar på, får de utdelt et lodd i et lotteri vi kjører. Der kan de vinne blant  annet årskort i Narvikfjellet, gavekort på Peppes eller kinobilletter, forteller Nielsen, som oppfordrer alle til å stille opp:

- Om du velger å spille brettspill eller dra på fjellturer med friluftsgruppa er ikke viktig. Det som er viktig er at du engasjerer deg.

Eidum, Espen Viklem
Publisert: 22.08.16 00:00 Oppdatert: 22.08.16 14:03