Ukas Jur Fak' er

Ukas Jur Fak'  Øyvind Arntzen får familien til å gråte hver jul. Sammen med Wenche Myhre!
Moe, Trude Haugseth
Publisert: 25.09.15 00:00 Oppdatert: 25.09.15 10:34

Øyvind Arntzen! Foto: Trude Haugseth Moe

Ukas Jur Fak’ er Øyvind Arntzen (30 år) , studierådgiver 1. og 4. avdeling.

Hva gjør du på Jur Fak? (Beskriv en vanlig arbeidsdag)

– Alt mulig! Jeg organiserer oppstart for nye studenter og praksisordninga for studentene, tar imot henvendelser fra og veiledning av studenter. Det er alt ifra råd om  muligheter etter endt utdanning, til å finne en plan B for studenter som av en eller annen grunn har blitt forsinket i utdanninga si.

Hvor lenge har du studert/jobbet ved Jur Fak?

– Tatt 5-årig master og så har jeg jobbet her i 1 år og 7 måneder.

Hva er det beste med jobben din?

– Alle de trivelige kollegene og fellesskapet.

Hvorfor studere jus/bli jurist?

– For meg er det en blanding av samfunnsengasjement og idealisme ispedd litt realisme, fordi det er det studiet som gir flest muligheter til å være med på samfunnsutviklinga. Det gir også interessante arbeidsoppgaver.

Hva er din yndlingsbok gjennom tidene?

– "Sofies verden" av Jostein Gaarder. Hva skal man med høy utdanning hvis man ikke kan undre seg over hvordan ting henger i hop?

Spiser du fredagstaco? Og hvis ikke, hva er på menyen en typisk fredagskveld?

– Nei. Ka som helst med bacon.

Sykkel, bil, buss eller beina til jobben?

– Sykkel. Det går kjappere enn både buss og bil og så våkner man litt.

Er det noe du tror mange ikke vet om deg?

Tja… jeg har sunget solo sammen med Wenche Myhre! He he. Sangen er med på albumet «Wenche Myhres julehits». Dette var altså da jeg var liten og gikk i Bodø Domkirkes guttekor. Sangen ligger på Spotify. Den lytter familien min til hver jul med tårer i øyekroken.

Moe, Trude Haugseth
Publisert: 25.09.15 00:00 Oppdatert: 25.09.15 10:34