Åpninga av Studentsamfunnet Driv

I går fikk en gruppe utvalgte gjester oppleve hva det nye studenthuset har å by på. I kveld er den offisielle åpninga for resten av byens befolkning. Det er det bare å glede seg til.
Sojtaric, Maja
Publisert: 02.04.14 14:00 Oppdatert: 02.04.14 14:15

Alle foto: Lars Åke Andersen

Musikk: Cazadores- Dancer

I går fikk spesielt inviterte gjester besøke det nye studenthuset Driv. Ferden startet med et fakkeltog fra det gamle huset på brygga. Og endte på rød løper fremfor det nye huset i  det tidligere Mack- bryggeriet.

Lokalene har blitt gjort om til et fantastisk flerbrukshus med store og påkosta konsertlokaler.

Rektor Anne Husebekk gikk sammen med dekan Edel Elvevold i fakkeltoget. Rektoren åpnet så offisielt huset med et dikt og sablering av en champagneflaske, sammen med Aleksander Helberg (styremedlem i Samskipnaden) og Stefan Amlie (styreleder Driv).

Flere kor bidro til underholdninga, blant annet de alltid ulastelig antrukne herrene i Det norske mannskor av 1995. En rekke talere fikk også komme til: leder av studentparlamentet Marianne Haukland, direktør i samskipnaden Hans Petter Kvaal, byråd Jonas Stein og tidligere rektor Jarle Aarbakke.

Talene ble avrundet med forrykende presentasjon av Studentsamfunnets Drivs ildsjeler: Stefan Amlie, daglig leder Esben Hoås Rygg og president for studentsamfunnet Magnus Andersson.

Kvelden ble avsluttet med en storslagen konsert med Cazadores, som viste alle akkurat hva den store scenen dugde til.

Åpninga av Studentsamfunnet Driv by Slidely Slideshow

Sojtaric, Maja