Døpte Drivs hovedscene i øl

Den største scenen i det nye studenthuset Driv har fått sin dåp. I øl. Og navnet er… “SNN-scenen”.
Solhaug, Randi Merete
Publisert: 01.04.14 00:00 Oppdatert: 17.12.14 15:39

Studentsamfunnet Driv og Sparebank 1 Nord-Norge (SNN) inngikk mandag 31. mars en historisk samarbeidsavtale som innebærer en støtte i millionklassen i årene som kommer.

– Dette er støtte som vil bidra til å tilby studentene og befolkningen i Tromsø konserter og andre arrangementer som er i toppklassen, opplyser president i Studentsamfunnet Driv, Magnus B. Andersson i en pressemelding.

Plass til 800 publikummere

I studentenes nye storstue er det tre scener som hittil har vært navnløse, og for å ære den verdifulle samarbeidsavtalen mellom SNN og Driv, ble den største scenen døpt til “SNN-scenen”. Det skjedde i øl fra Mack.

– Scenen rommer ikke bare 800 publikummere, men er bygd for å få samtlige gjester så tett på artisten som mulig. I tillegg har vi lagt mange millioner i akustikk og lydanlegg. Jeg tror jeg trygt kan si at vår nye scene er i verdensklassen. Her vil vi også kunne tilby langt flere store og internasjonale artister enn vi har hatt mulighet til tidligere, sier Andersson stolt.

De to mindre scenene på Driv vil forhåpentlig få navn om ikke så lenge.

Fest flere dager til ende

Denne uka er det storstilt åpning av studentenes nye storstue. For første gang i det gamle Mack-bygget i sørbyen i Tromsø. I flere dager til ende skal festen vare – som seg hør og bør et studenthus.

• Tirsdag 1. april er det pre-åpning med fakkeltog fra gamle Driv på brygga til det nye tilholdsstedet i Mack-bygget. En rekke inviterte får anledning til å ta lokalene nærmere i ettersyn på kvelden.
  • Onsdag 2. april er det konsert på SNN-scenen med Sivert Høyem og Thea and the Wild som support. Sivert lover å ta med både nye og gamle låter i repertoaret.
  • Torsdag 3. april feires åpningen med show fra Studentersamfunnet og gratis kake til alle. I tillegg holder Sivert Høyem sin andre konsert, og deretter lover arrangørene fest.
  • Fredag 4. april er det folkemøte om studentboligkrisa, Quiz og deretter holder Oh! konsert før det blir fest.
  • Lørdag 5. april inviterer Driv til Barnas dag i Café Rød. Ballongdyr, ansiktsmaling og show er noe av det som tilbys. Det blir også hiphop-kurs (gratis) og omvisning på hele huset med historiske fakta fra husets tid som kjernen til Macks ølbrygging (påmelding). Og så blir det selvsagt fest igjen på kvelden.

Du kan lese et hele programmet her.

De første skvettene med øl har allerede truffet storscenen i studenthuset Driv. Det sørget denne gjengen for (f.v.): president i studentersamfunnet Driv Magnus B. Andersson, kommunikasjonsdirektør i SNN Geir-Håvard Hanssen, daglig leder på Driv Esben Hoås Rygg, styreleder i Driv Stefan Amlie og banksjef i SNN Lars Nymo Trulsen. Foto: Trygve Rasmussen

Solhaug, Randi Merete
Publisert: 01.04.14 00:00 Oppdatert: 17.12.14 15:39