Fortalte om UiTs nye strategi på årsfesten

Rektor Anne Husebekk benyttet anledningen på årsfesten til å fortelle om UiTs nye strategiplan, som fra 28. mars er offentlig. Du kan lese den her.
Solhaug, Randi Merete
Publisert: 28.03.14 00:00 Oppdatert: 28.03.14 15:24

I strategiplanen for UiT Norges arktiske universitet 2014-2020 står det blant annet:

“UiT Norges arktiske universitet er et breddeuniversitet som bidrar til en kunnskapsbasert utvikling regionalt, nasjonalt og internasjonalt. Vi skal utnytte vår sentrale beliggenhet i nordområdene, vår faglige bredde og kvalitet og våre tverrfaglige fortrinn til å møte fremtidens utfordringer.”

Det står også at UiT skal bidra med kunnskap og menneskelige ressurser for å skape økonomisk, kulturell og sosial utvikling i nord. Og UiT skal være internasjonalt ledende innen følgende fem kunnskapsområder:

• Energi, klima, samfunn og miljø
  • Teknologi
  • Helse, velferd og livskvalitet
  • Samfunnsutvikling og demokratisering
  • Bærekraftig bruk av ressurser

Slagordkonkurranse

I fjor høst inviterte UiT Norges arktiske universitet folk til å komme med innspill på hva den nye strategiplanen skulle inneholde. Det kom mange gode innspill, og på det siste styremøtet ved UiT nå i mars, ble strategiplanen vedtatt.

– Men det vi ikke klarte å vedta, var et godt slagord for den nye strategiplanen, så derfor kommer vi til å invitere til en åpen konkurranse hvor folk kan komme med sitt forslag, sier Husebekk.

Solhaug, Randi Merete
Publisert: 28.03.14 00:00 Oppdatert: 28.03.14 15:24