Inspirasjon og engasjement på HHT-dagen 2013

Med tema "La deg inspirere - skap muligheter" var HHT-dagen 2013 en forestilling i engasjement fra foredragsholdere. De klarte alle som en å inspirere og motivere.

Hemmingsen, Heidi M
Publisert: 14.10.13 00:00 Oppdatert: 14.10.13 11:01

I år som i fjor åpnet en humoristisk og syngende ordfører Jens Johan Hjort konferansen før han overlot ordet til årets konferansier, komikeren Tommy Steine.

Ordfører Jens Johan Hjort   Konferansier Tommy Steine

Så kom de på rekke og rad, foredragsholderne, som alle infridde forventningene til å inspirere og motivere. Gründer av Arctic Race of Norway, Knut-Eirik Dybdal fortalte om veien fra drømmen om en Nord-Norsk sykkelfest til realiseringen av den første Arctic Race of Norway sommeren 2013. Dybdal kunne også røpe at i 2014 vil alle etappene gå nord for Harstad.

Knut-Eirik Dybdal      Stig Alstedt

Teknologidirektør i HP Norge Stig Alstedt viste hvordan HP Norge bruker bruker interne aktiviteter til å bygge merkevare og trivsel på arbeidsplassen.

Elisabeth Utheim, konserndirektør for interne støttefunksjoner i Sparebank 1 Nord-Norge skapte engasjement fra sitt perspektiv som leder i Nord-Norges største bank. Hun vektla betydningen av at å jobbe for Sparebank 1 Nord-Norge er å jobbe for landsdelen.

Elisabeth Utheim       Mailinn Friis

Rådgiver i Bedriftskompetanse Mailinn Friis fortalte studentene om hvordan verv og engasjement i studietiden hjalp henne på veien ut i arbeidslivet.

Manager og kunstnerisk leder i Playroom  Jan Fredrik Karlsen holdt en forestilling i engasjement og arbeidsglede i sitt innlegg "Om å jobbe for det du brenner for".  Bruk det spesielle med deg til din fordel, var hans klare budskap til studentene.

Jan Fredrik Karlsen  Arthur Buchardt

Siste foredragsholder var Arthur Buchardt, investor, eiendomsutvikler og hotellmagnat, som holdt foredraget "Fra mulighet, til virkelighet, til lønnsomhet".

Over 450 studenter og næringslivsfolk hadde funnet veien til konferansen og flere benyttet anledningen til å profilere sin virksomhet med stand.

KSAT på stand
Hemmingsen, Heidi M