Bilde av Rørnes, Karin
Foto: Torje Jenssen
Bilde av Rørnes, Karin
Dosent profesjonsfaget (pedagogikk) Institutt for lærerutdanning og pedagogikk kro016@post.uit.no +4777660464

Karin Rørnes



  • Karin Rørnes :
    Universitetsskolen i lærerutdanningen: å koble praksis og teori i lærerutdanningen
    2015
  • Rachel Elise Jakhelln, Karin Rørnes :
    Med uro og undring : FoU som danningstiltak i en integrert masterutdanning for lærere
    2014
  • Lars Aage Rotvold, Karin Rørnes, Else Stjernstrøm :
    Klasseledelse - fra nasjonal idé til lokal skoleutvikling
    2014
  • Karin Rørnes, Lars Aage Rotvold :
    Den eventyrlige fortellingen om skoleutvikling i et hyperkomplekst perspektiv
    2012
  • Tor Vidar Eilertsen, Eli Moksnes Furu, Karin Rørnes :
    Learning Beyond the traditional: preservice teachers as partners in school development
    2011
  • Karin Rørnes :
    Dannelse i praksis
    2010
  • Karin Rørnes :
    Endringskraften i den kollektive fortellingen "Det uppstår inte alltid ljuv musik ved de kulturella mötene i klassrum og korridorer." (Tordis Dahllöf)
    Spesialpedagogikk 2008 SAMMENDRAG / OMTALE
  • Vivian D. Nilsen, Karin Rørnes :
    TILT tidlig innsats - okt LærerTetthet, Sluttrapport 2017
    UiT Norges arktiske universitet 2017
  • Vivian D. Nilsen, Karin Rørnes :
    TILT Tidlig innsats - økt LærerTetthet, Delrapport 2.
    UiT Norges arktiske universitet 2016
  • Vivian D. Nilsen, Karin Rørnes :
    Wait and see or.... Do early intervention through increased teacher density in primary school reduse the need of Spesial Education?
    2015
  • Vivian D. Nilsen, Karin Rørnes, Astrid Unhjem, Audhild Nedberg :
    TILT Tidlig innsats - økt lærertetthet.
    2015
  • Vivian D. Nilsen, Karin Rørnes :
    TILT Tidlig innsats-økt LærerTetthet, Delrapport 1.
    UiT Norges arktiske universitet 2015
  • Karin Rørnes :
    en lærerstreik til det beste
    23. september 2014
  • Jette Steensen, Karin Rørnes :
    Students and Teachers as entrepreneurs in their local community with a focus on sustainable entrepreneurship, place-based education and collaborative partnerships between the university and schools.
    2014
  • Eli Moksnes Furu, Karin Rørnes :
    Studenten som medforsker
    2014
  • Karin Rørnes :
    Skolens psykososiale utfordringer og lærerutdanningen
    09. mars 2014
  • Karin Rørnes, Siw Skrøvset :
    Praktisk Etikk - etisk analyse og refleksjon
    2013
  • Karin Rørnes :
    Rektorvalget og lærerutdanningen ved UiT
    Nordlys 16. februar 2013
  • Karin Rørnes :
    Skap vinnere i klasserommet
    05. januar 2013
  • Rachel Elise Jakhelln, Karin Rørnes :
    FoU-basert klasseledelse, FoU-basert lærerutdanning
    2012
  • Tor Vidar Eilertsen, Eli Moksnes Furu, Karin Rørnes :
    Læring, utvikling og forskning i praksis: Lærerstudenter som medforskere
    Fakultet for Humaniora, samfunnsvitenskap og lærerutdanning 2011
  • Karin Rørnes :
    "Varsko her" - nå gjelder det barnehagen
    03. januar 2011
  • Karin Rørnes, Eli Moksnes Furu :
    Lærerstudenter som medforskere
    2010
  • Karin Rørnes :
    Lærerutdanninger og utfordringer
    Nordlys 10. februar 2010
  • Karin Rørnes :
    Sluttkonferanse for Kunnskapsløftet - fra ord til handling Workshop: Hvilken betydning har analyseverktøy for å få til skoleutvikling - og hva trenger vi mer av?
    2010
  • Karin Rørnes :
    Pil-prosjektet: Lærerstudenter som medforskere
    2010
  • Tor Vidar Eilertsen, Eli Moksnes Furu, Karin Rørnes :
    Ny lærerutdanning: praksis som lærings- og forskningsarena
    03. mai 2010
  • Karin Rørnes :
    Lærerutdanning og utfordringer
    Nordlys 10. februar 2010
  • Tor Vidar Eilertsen, Eli Moksnes Furu, Karin Rørnes :
    PIL: Teacher Students as partners in school development
    2010
  • Karin Rørnes :
    Skolen bedre enn sitt rykte
    Nordlys 14. desember 2010
  • Karin Rørnes :
    Skoleutvikling mellom telling og fortelling
    29. januar 2010
  • Karin Rørnes :
    Sosial kompetanse. Bedre strategi enn å slå, kjefte og spytte på læreren
    2010
  • Karin Rørnes :
    Skolen mellom telling og fortelling Hvilke strategier skal skolen velge i arbeidet med å fremme et godt læringsmiljø?
    nettbasert www.forebygging.no 2010
  • Karin Rørnes :
    Mobbing i skolen, Det motstandsdyktige mobbeviruset
    2009
  • Karin Rørnes :
    Bitching En bok om mobbing
    Bedre Skole 2009
  • Karin Rørnes :
    Den nye lærerutdanninga ved Universitetet i Tromsø
    2009
  • Karin Rørnes, Lars Åge Rotvold :
    Samarbeid gir kvalitet i arbeidet med skoleutvikling
    2009
  • Karin Rørnes :
    rom for alle - blikk for barnet Om forholdet mellom tilpassa opplæring og spesialundervisning
    2009
  • Karin Rørnes :
    Læreren - lederen - læringsutbytte (Erstatter for oppsatt konferansebidrag av Siw Skrøvset)
    2009
  • Karin Rørnes :
    Mobbing i skolen
    2009
  • Karin Rørnes :
    Vi trenger de beste til læreryrket Mer enn noen gang trenger vi lærere med mot og vilje til å stå fram som tydelige ledere og modeller for barn og unge
    05. juni 2008 SAMMENDRAG / OMTALE
  • Karin Rørnes :
    Lærerkompetanse og mobbing
    02. desember 2008 SAMMENDRAG / OMTALE
  • Karin Rørnes :
    kademisk kranglefant og skoledebatt uten retning
    22. januar 2008 SAMMENDRAG / OMTALE
  • Lisbet Rønningsbakk, Karin Rørnes :
    Den norske skolens bedrøvelige liv og utvikling
    11. januar 2008 SAMMENDRAG / OMTALE
  • Karin Rørnes :
    Læreren som leder og forbilde
    10. januar 2008 SAMMENDRAG / OMTALE
  • Karin Rørnes :
    Skoleutviklinga som aldri kom ut av startgropa Uten implementeringsstrategier vil gode intensjoner om utvikling av skolens læringsmiljø forbli gode intensjoner!
    Eureka - digital 2008
  • Karin Rørnes :
    Å utvikle læringsmiljø - gjennom bruk av et forskningsbasert tiltaksprogram Kan et kompetanseprogram basert på teoretisk tilnærming og empirisk dokumentasjn bidra til læring og endret praksis i barnehage og skole?
    Spesialpedagogikk 2008 SAMMENDRAG / OMTALE
  • Karin Rørnes :
    Når mobbing blir en sak i retten har offeret alt å tape og intet å vinne? Fortellingen om Lena - et mobbeutsatt barn
    ? 2008
  • Karin Rørnes :
    Lærer i en skole i endring og utvikling
    ? 2007
  • Karin Rørnes :
    Lokal realisering av den nye skolen Situasjonen i skolen er forverret, og endringene i lovverket er blitt brukt som sparetiltak stikk i strid med intensjonene
    23. august 2007

  • De 50 siste resultatene fra Cristin vises på siden. Se alle arbeider i Cristin her →