Nærskolens betydning
Foto: Ellen Kathrine Bludd
Unn-Doris K. Bæck
Professor, utdanningssosiologi
Enhet: Institutt for lærerutdanning og pedagogikk
- utdanning og sosial ulikhet
- utdanningspolitikk
- hjem-skole samarbeid og foreldreinvolvering i skolen
- geografiske utdanningsforskjeller
- ung i nord
Leder forskningsgruppen EDU-NOR EDUCATION AND SOCIAL SUSTAINABILITY IN THE HIGH NORTH
Gry Paulgaard
Pedagogikk - samfunnsvitenskapelig og kulturfaglig orientering
Enhet: Institutt for lærerutdanning og pedagogikk
Siw Skrøvset
Instituttleder
Enhet: Institutt for lærerutdanning og pedagogikk
Utdanningsledelse og organisasjonsutvikling. Aksjonsforskning. Lærerutdanning.
Astrid Unhjem
Førsteamanuensis
Enhet: Institutt for lærerutdanning og pedagogikk
Mine forskningsinteresser er tilpasset opplæring og undervisning særlig knyttet til begynneropplæring og overgangen fra barnehage til skole. I den forbindelse har jeg særlig interesse av hvordan skolen kan legge til rette for lekpreget, utforskende og fysisk aktiv læring både inne og ute, i tråd med et helhetlig syn på læring.