Logokonkurransen: Tre ganger tredjeplass
![]() |
De tre bronsevinnerne, fra venstre: "Labyrint" av Anne Nilseng, "Abstrakt nordlys" av Sigrun Giil Fugleberg og "Yggdrasil" av byrået Blanke Ark. |
I logokonkurransen for det fusjonerte Universitetet i Tromsø, har en jury vurdert 270 forslag. Juryen har konkludert med at det deles ut tre tredjepriser á kr. 10.000,- til tre av bidragene.
- Vi har fått alt fra klipp-og-lim ved kjøkkenbordet i Båtsfjord til gjennomarbeida forslag fra etablerte byrå. Det er et privilegium å arbeide med en merkevare som er omslutta av så stort engasjement og oppslutning, sier juryens leder og kommunikasjonsdirektør ved UiT, Asbjørn Bartnes.
- Det er mange som har lagt ned betydelig innsats og engasjement, og brukt av sin tid og kreativitet, til beste for Universitetet i Tromsø. Dette engasjementet setter vi stor pris, og det er verdifullt for Universitetet, sier Bartnes.
Høy kvalitet
Til tross for at mange av forslagene er godt gjennomarbeidet og holder høy kvalitet, nådde altså ingen helt opp i konkurransen. Juryen har lagt til grunn at det stilles de samme krav til en vinner av konkurransen som til en ny logo.
- Juryen har enstemmig konkludert med at vi ikke kan anbefale noen av de innkomne forslagene som ny logo for Universitetet i Tromsø. Vi har derfor heller ikke kåret en vinner, men deler ut tredjepriser, sier Bartnes.
Les juryens bedømmelse her.
Les Anne Nilsengs presentasjon av logoen "Labyrint" her.
Les Sigrun Giil Fuglebergs presentasjon av logoen "Abstrakt nordlys" her.
Les byrået Blanke Arks presentasjon av logoen "Yggdrasil" her.



