Bilde av Sørli, Line Walquist
Bilde av Sørli, Line Walquist
Stipendiat Institutt for lærerutdanning og pedagogikk line.w.sorli@uit.no

Line Walquist Sørli


Stillingsbeskrivelse

Stipendiat i ReadWell-prosjektet. Forsker på sammenhengen mellom språklydsforstyrrelser i barnehagealder og senere vansker innenfor språk og lesing i skolealder. Formålet med avhandlingen er å se om svake språklydsferdigheter i barnehagealder kan være en risikomarkør for vansker innenfor andre områder av språk og lesing.


  • Line Walquist Sørli, Ømur Caglar-Ryeng, Bjarte Reidar Furnes, Trude Nergård Nilssen, Enrica Donolato, Monica Melby-Lervåg :
    Are Speech Sound Difficulties Risk Factors for Difficulties in Language and Reading Skills? A Systematic Review and Meta-Analysis
    Journal of Speech, Language and Hearing Research 2024 ARKIV / DOI
  • Line Walquist Sørli, Trude Nergård Nilssen, Bjarte Reidar Furnes, Ømur Caglar-Ryeng, Monica Melby-Lervåg, Enrica Donolato :
    Are speech sound difficulties risk factors for difficulties in language and reading skills? A systematic review and meta-analysis
    2024
  • Line Walquist Sørli, Trude Nergård Nilssen, Ømur Caglar-Ryeng, Bjarte Reidar Furnes, Monica Melby-Lervåg, Enrica Donolato :
    Are speech sound difficulties a marker of difficulties in language skills? A systematic review and meta-analysis
    2023

  • De 50 siste resultatene fra Cristin vises på siden. Se alle arbeider i Cristin her →


    Forskningsinteresser

    Språklydsforstyrrelser

    Lese- og skrivevansker

    Utviklingsmessige språkforstyrrelser (DLD)