Markedsføring

Portrettbilde

Gro Alteren

Førsteamanuensis
Enhet: Handelshøgskolen ved UiT i Tromsø

gro.alteren@uit.no +4777623296
Forskningsinteresser:

Internationalisation, export-import relationships, relational exchange, cultural sensitivity, negotiations, marketing strategies, emerging markets

 

Portrettbilde

Giovanna Bertella

Professsor
Enhet: Handelshøgskolen ved UiT i Tromsø

Forskningsinteresser:

Knowledge and innovation management; entrepreneurship; marketing

Touism and hospitality; plant-based food production and consumption

Portrettbilde

Nils Magne Larsen

Professor
Enhet: Handelshøgskolen ved UiT i Harstad

Forskningsinteresser:

Nils Magne Larsen er del av et større internasjonalt forskningsmiljø som er opptatt av hvordan man kan få forbrukere til å foreta mer helsemessige- og bærekraftige valg.

Portrettbilde

Svein Ottar Olsen

Professor
Enhet: Handelshøgskolen ved UiT i Tromsø

Forskningsinteresser:

RESEARCH INTERESTS                      

Social Psychology (Attitude Strength – Attitude-behaviour models / measurement)

Consumer Behaviour (Perceived Quality/Satisfaction/Loyalty/Branding)

International Marketing (Country-of-Origin research/Country Image)

Product Development (Product testing – perceived quality/satisfaction)

Generic - Commodity Marketing / co-branding (different aspects)

Research Methods (Survey research/Attitude measurement/Context Effects/SEM-LISREL)

Food Choice and (Sea)Food Consumption Behaviour (different aspects)

Portrettbilde

Kåre Skallerud

Professor i markedsføring
Enhet: Handelshøgskolen ved UiT i Tromsø

Forskningsinteresser:

Retail marketing; food marketing; export marketing; trade show marketing

Portrettbilde

May Kristin Vespestad

Nestleder forskning og professor
Enhet: Handelshøgskolen ved UiT i Harstad

Forskningsinteresser:

Opplevelsesbasert turisme, naturbasert turisme, opplevelsesøkonomi og markedsføring.

 

On Editorial board of European Journal of Tourism Research. 
Member of the Advisory Board of Social Science and Humanities Research Association (SSHRA).

Portrettbilde

Anders Hauge Wien

Professor i markedsføring
Enhet: Handelshøgskolen ved UiT i Tromsø

Forskningsinteresser:
  • Consumer behaviour
  • Marketing communication
  • Marketing strategy
  • Social media / interactive marketing
fuf-kom-formidling@hjelp.uit.no