Ønsket studentene velkommen til nytt semester

Høytidelig åpning av studieåret med taler, musikk og "jubileums-muffins".
Os, Vibeke
Publisert: 15.08.18 00:00 Oppdatert: 16.08.18 09:47
Tromsø

Da braker det løs igjen – et nytt semester er i gang og nye og gamle studenter ble ønsket velkommen til UiT og Fakultet for naturvitenskap og teknologi av Dekan Arne Smalås.

 

-Semesterstart er en stor dag for oss, en dag vi ser frem til. Vi er både glade og stolte over å få ønske et nytt kull ungdommer velkommen til oss og vil gjøre så godt vi kan for å gi studentene både god undervisning og en sosial ramme som gir godt grunnlag for læring og utvikling, sier han.

Rektor Anne Husebekk og kunnskapsminister Iselin Nybø var de første i køen til å ønske de nye studentene velkommen ute ved Labyrinten på UiT campus Tromsø. "Jubileums-muffins" ble også delt ut til de fremmøtte, en påminnelse om at UiT feirer sitt 50-års jubileum i år. Siden ble studenten fordelt rund på campus og tatt imot av sine respektive fakultet.

Ifølge fungerende studiesjef ve NT-fak Cecilie Andreassen, er det cirka 400 studenter som nå har takket ja til studieplass, og aldri før har så mange studenter hatt fakultetets programmer som førsteprioritet.

24% økning til studier ved NT-fak i 2018

-          Først denne uke får vi tall på hvor mange som faktisk møter opp, men det ser uansett ut for at våre studier er populære og at antall studenter har pekt oppover de siste årene.

 

Da ønsker vi både studenter og ansatte lykke til med studier og undervisning.

Os, Vibeke
Publisert: 15.08.18 00:00 Oppdatert: 16.08.18 09:47
Tromsø
Vi anbefaler